نتایج نظرسنجی: حمایت شهروندان نروژی از مسئله مهاجرت

نتایج یک نظرسنجی در نروژ نشان می‌دهد بسیاری از شهروندان این کشور از سیاست مهاجرپذیری حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی جدید ایپسوس، با همکاری مرکز صلح نوبل نشان می‌دهد بیشتر شهروندان نروژی معتقدند مهاجرت می‌تواند برای کشورشان مفید واقع شود.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد در کل، 53 درصد شهروندان نروژی معتقدند مهاجرت می‌تواند برای کشورشان سودمند باشد. با این‌حال، 16 درصد مخالف مهاجرت به کشورشان هستند. 29 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کرده اند تفاوتی را در پذیرفتن و یا نپذیرفتن مهاجران مشاهده نمی‌کنند. این در حالی است که در یک نظرسنجی مشابه در سال گذشته میلادی، تنها 45 درصد شهروندان نروژی از مسئله مهاجرت حمایت کرده بودند.

همچنین، 66 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار داشته اند درباره سیلی از مهاجران که در سال‌های اخیر به نروژ سرازیر شده اند نگران نیستند. از سوی دیگر، تنها 27 درصد نروژی‌ها باور دارند تعداد مهاجران به کشورشان باید کاهش یابد. در عوض، 34 درصد نیز درخواست کرده اند سطح کنونی مهاجرپذیری نروژ حفظ شود.

در دهه 1990 میلادی، شمار مهاجران در نروژ تنها 4.3 درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شد. نزدیک به 25 سال پس از آن، این رقم به 16.3 درصد از جمعیت 5.2 میلیونی این کشور رسید. پیش‌بینی سازمان آمار نروژ نشان می‌دهد مهاجرت تنها عامل نجات جمعیت این کشور خواهد بود. امروز، مهاجران عامل 90 درصد رشد جمعیت نروژ هستند و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط دهه 2040 میلادی، شمار آن‌ها از 700 هزار نفر به 1.4 میلیون نفر افزایش یابد. این در حالی است که تا آن هنگام، جمعیت شهروندان نروژ به 6 میلیون نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار