فولکس واگن از مدل آپ GTI رونمایی کرد

بیش از ۴۰ سال پیش، اولین مدل گلف GTI عرضه شد و حالا قرار است محصولی مشابه این خودرو، اما در سایز کوچک‌تر، به نام آپ GTI آماده‌ی فروش شود.

فولکس واگن از مدل آپ GTI رونمایی کردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته، فولکس‌واگن از یک مدل مفهومی جدید رونمایی کرد که احتمال ساخت آن به صورت تولید انبوه، بسیار زیاد است. این مدل مسلما به‌اندازه‌ی گلف امروزی، پرقدرت نخواهد بود و توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۵.۷ ثانیه، با پیشرانه‌ی ۲۱۰ اسب بخار گلف نخواهد داشت.

هرچند خودروی آپ یک هاچ‌بک اسپرت محسوب نمی‌شود؛ توانایی‌های فنی قابل قبولی برای مصارف شهری خواهد داشت. فولکس‌واگن قدرت این خودرو را نزدیک به ۱۱۵ اسب بخار اعلام کرده است که برای ثبت زمان ۸.۸ ثانیه، در تست سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کافی خواهد بود.

نکته‌ی بسیار جالب درباره‌ی شرایط فنی خودروی مفهومی آپ، شباهت قدرت پیشرانه‌ی آن به اولین مدل گلف GTI در سال ۱۹۷۶ است. این مدل از گلف با قدرت ۱۰۸ اسب بخار، در زمانی کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و در زمان خود بسیار جذاب و پرفروش بود. نهایت سرعت این دو مدل هم، مشابه یکدیگر و حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. اگر بخواهیم به تفاوت این خودروها اشاره کنیم، اختلاف وزن آن‌ها را نباید از یاد ببریم؛ چراکه مدل آپ کمتر از هزار کیلوگرم وزن دارد و بیش از ۳۵ درصد سبک‌تر از گلف GTI مدل ۱۹۷۶ است.علاوه براین، گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر آپ، آن را نسبت به سریع‌ترین هاچبک ۴۰ سال قبل برتر نشان می‌دهد.

مدل آپ به شکلی هنرمندانه، ظاهر نسخه‌ی مدرن و جذاب گلف GTI را در سایزی کوچک‌تر تقلید کرده است. حتی خطوط قرمز روی بدنه نیز مشابه خودروهای سری GTI فولکس به نظر می‌رسد که با رنگ سیاه جلوپنجره، زیبایی خاصی دارد. برای این طرح مفهومی، رینگ‌های اسپرت اختصاصی در سایز ۱۷ اینچ طراحی شده‌ و یک اسپویلر هم روی انتهای سقف قرار گرفته است تا ظاهر این خودروی کوچک را اسپرت و جوان‌پسند نشان دهد.

فولکس واگن از مدل آپ GTI رونمایی کرد

در فضای داخلی، پوشش صندلی‌ها با طرح چهارخانه موسوم به کلارک و مشابه نمونه‌های کلاسیک است. ضمن اینکه فناوری‌ مدرن و فرمان امروزی خودروهای فولکس‌واگن را به همراه دارد. علاوه بر این از رنگ صورتی روی داشبورد این خودرو استفاده شده است که شباهت زیادی به نسخه‌های جدید فولکس قورباغه‌ (بیتل) دارد.

فولکس‌واگن رسما اعلام کرده است که نسخه‌ی نهایی مدل آپ به‌عنوان ارزان‌ترین محصول در سبد این خودروساز بزرگ، تا چند ماه دیگر آماده‌ی فروش خواهد شد.

منبع:زومیت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار