کرمان؛

توجه ویژه به آزمایشات غربالگری تالاسمی

توجه ویژه به غربالگری در سنین پایین تر، گام مهمی در مسیر ریشه کنی بیماری تالاسمی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مدیر شبکه بهداشت شهرستان عنبرآباد از وجود 66 بیمار تالاسمی ماژور در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به پایین بودن سن ازدواج در عنبرآباد خانواده ها آزمایش های غربالگری تالاسمی را جدی بگیرند.
خدابخش افتخاری گفت: لزوم توجه ویژه به غربالگری تالاسمی در سنین پایین تر گام مهمی در مسیر ریشه کنی این بیماری است لذا این مهم در دستور کار قرار دارد.
مدیر شبکه بهداشت عنبرآباد با بیان اینکه هزینه های درمان تالاسمی ماژور زیاد است خاطر نشان کرد: با آزمایش های غربالگری ساده می توان از تولد کودک مبتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
وی یکی از راه های پیشگیری بیماری تالاسمی ماژور را ازدواج نکردن 2 فرد سالم ناقل با یکدیگر دانست و گفت: 2 فرد ناقل در صورت ازدواج باید از فرزند دار شدن خودداری یا ازخدمات تشخیص قبل از تولد استفاده کنند تا در صورت تشخیص تالاسمی سقط درمانی انجام شود.
افتخاری با بیان اینکه تعداد زوجین سال گذشته 895 مورد است خاطرنشان کرد: از این تعداد 490 زوج مشکوک شناسایی و مشاوره شدند.
افتخاری افزود: از سال 1393 تاکنون تعداد مبتلایان جدید بیماری تالاسمی ماژور صفر بوده که نشان دهنده افزایش سطح سواد سلامت جامعه است لذا امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر این مسیر ادامه داشته باشد.
گفتنی است تالاسمی یکی از شایع ترین اختلالات و بیماری های خونی در جهان و ایران است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.