ایزدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روابط عربستان و آمریکا فراتر از روابط دیپلماتیک است/ اظهارات ضد ایرانی هزینه‌ای برای مخالفان ندارد

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکا با عربستان روابط دوستانه و نزدیکی دارند و به نظر می رسد این روابط فراتر از روابط دیپلماتیک است.

روابط عربستان و آمریکا فراتر از روابط دیپلماتیک است/ اظهارات ضد ایرانی هزینه ای برای مخالفان نداردفؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات ضد ایرانی اخیر وزرای خارجه عربستان و آمریکا اظهار داشت: دولت عربستان و آمریکا به این نتیجه رسیدند که فشارهایی که به ایران اعمال می‌کنند هزینه‌ای برای آن‌ها در پی ندارد.
 
وی افزود: تا زمانی که آن‌ها احساس کنند فشار و تهدید مضاعف بر ایران هزینه‌ای برای آن‌ها در بر ندارد این اقدامات آنها ادامه خواهد داشت چراکه مانعی بر سر راه خود نمی بینند بر این اساس باید بدنبال راهکار هوشمندانه بود.
 
کارشناس مسائل سیاست خارجی بیان داشت: تیلرسون از ایران خواسته که هیچ نوع فعالیت موشکی نداشته باشد در حالی که این کشور با عربستان قرارداد 350 میلیارد دلاری در حوزه فروش تسهیلات موشک منعقد کرده است.
 
وی ادامه داد: آمریکا با عربستان روابط دوستانه و نزدیکی دارند و به نظر می رسد این روابط فراتر از روابط دیپلماتیک است.
 
ایزدی با بیان اینکه اگر با اظهارات ضد ایرانی عربستان یا آمریکا مخالف هستیم باید سیاست خود را با این دو کشور مورد بازبینی قرار دهیم اظهار داشت: این دو کشور در آینده روابط خود را ارتقا خواهند داد و همانطور که می‌دانید سلمان از نظر جسمی وضعیت مطلوبی ندارد و کسی که جانشین او می‌شود در روابط آینده عربستان و آمریکا تأثیر‌گذار خواهد بود.
 
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار