رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بیشترین پیوند اعضا مربوط به کدام اعضای بدن است؟/ فرهنگ سازی اهدای عضو هنوز جای کار دارد

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت با اشاره به بیشترین پیوندهای عضو در کشور گفت: فرهنگ سازی بیشتری به منظور ترویج اهدا عضو باید انجام شود.

سید محمد کاظمینی رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعداد پیوند اعضا در سال گذشته گفت: سال ۹۵ در مجموع نزدیک به ۴ هزار پیوند عضو داشتیم که اکثر آنها اعضای بدن افراد مرگ مغزی بودند.

وی با بیان اینکه در ایران پیوند اعضا و نسوج از بدن انجام می‌شود، افزود: پیوند کلیه، کبد، قلب، پانکراس در کشور ما با بالاترین کیفیت در کشور ما انجام می‌شود که علاوه بر این از نسوجی مانند قرنیه، استخوان، عضله و دریچه قلب برای بیماران نیازمند پیوند نیز استفاده شده و به بدن وی پیوند زده می‌شود.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت عنوان کرد: خوشبختانه همکاری مردم در رضایت برای اهدای اعضا مرگ مغزی افزایش پیدا کرده، اما بااین حال نیاز به فرهنگ سازی بیشتری وجود دارد.

وی در رابطه با تعداد مرگ مغزی‌ها در سال گذشته اظهار داشت: برخی افراد در اثر تصادف مرگ مغزی شده و ممکن است تارسیدن به بیمارستان از دنیا بروند، اما تعداد افرادی که مرگ مغزی شدند و به بیمارستان رسیده و آماده اهدای عضو بودند در سال گذشته ۸۷۰ نفر بوده است.

کاظمینی با اشاره به بیشترین پیوندهای اعضا در کشور یادآور شد: پیوند کلیه و کبد در صدر پیوند‌ها در کشور قرار دارد و حدود ۲۵۰۰ پیوند کلیه و ۸۰۰ پیوند کبد سال گذشته انجام شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار