تازه های فناوری؛

باج افزاری مخرب در کمین کاربران ایرانی / با گوگل موسیقی بسازید / چگونه در اینستاگرام پیام یکبار مصرف ارسال کنیم؟ / تشخیص گوشی دزدی از آکبند

مهمترین اخبار فناوری امروز را به صورت مختصر بخوانید.

مهمترین اخبار فناوری 31 اردیبهست 96به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر در طول روز فرصت خواندن و دنبال کردن اخبار فناوری را نداشتید مهمترین اخبار فناروی را در این خبر به صورت مختصر و مفید مطالعه کنید.
 
 
  • باج افزار واناکرای در کمین کاربران ایرانی نیز هست!
بدافزار یا بهتر بگوییم باج افزار واناکرای یا واناکریپ که در جهان خبرساز شده است در کمین کاربران ایرانی نیز قرار دارد. بر اساس اعلام مرکز مدیرت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (مرکز ماهر)، این باج افزار در شبکه های کشورمان نیز رصد شده است. و تاکنون بیش از 200 قربانی نیز داشته است.
 
برای در امان ماندن از این بد افزار کاربران و مدیران شبکه باید هر چه سریعتر از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه و سیستم عامل خود را بروز رسانی نمایند 

کاربران سعی داشته باشند از نرم افزار های امنیتی به روز شده استفاده نمایند برای مثال آنتی ویروس بروز شده ایرانی پادویش این باج افزار را شناسایی میکند.
 
گفتنی است باج افزار ها اطلاعات حیاتی کاربران را قفل و برای رمز آن درخواست باج میکنند.
 
  • با گوگل موسیقی بسازیدبا  گوگل موسیقی بسازید
گوگل اقدام به تولید Synthesiser نرم افزاری کرده که به وسیله آن می توانید موسیقی بسیازید.
 
مگنتا با همان تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی گوگل در آخرین طراحی خود اقدام به ساخت یک Synthesiser نرم افزاری (ابزار الکترونیکی که قابلیت تولید صداهای مختلفی را بوسیله ی تولید و ترکیب سیگنال های الکترونیکی در فرکانس های مختلف دارد) کرده است که به وسیله آن می‌توانید صداهای جدید بسازید.

این نرم افزار با استفاده از شبکه های طراحی شده هوش مصنوعی قادر است از آلات موسیقی مختلف برای ساخت صداهای متفاوت استفاده کند و صداهایی را بسازد که تاکنون هیچ فردی آن را نشنیده باشد، هرچند که صدای تولید شده شبیه به هیچ یک از ابزار موسیقی به کار رفته نیست اما گفته می شود در نهایت صوت های تولیدی به ترکیب ابزارهای به کار رفته شباهت دارد.
 

  • چگونه در اینستاگرام پیام یکبار مصرف ارسال کنیم؟
یکی از قابلیت های اینستاگرام ارسال پیام یکبار مصرف است که پس از یکبار مشاهده ناپدید می شود.
 
این ویژگی که به نام های تصویر ناپدید شونده یا Self-Destructing نیز مشهور است از طریق دایرکت اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیرد. شما با استفاده از این قابلیت می توانید برای دوستان خود تصویری ارسال کنید که پس از یک بار مشاهده ناپدید شود و دیگر قابل مشاهده نباشد و حتی در صورتی که فرد مورد نظر شما از آن تصویر اسکرین شات بگیرد، به شما اطلاع داده می شود.
 
 
 
  •  رایانه ای که 160 میلیون کتاب را در خود جای داده است
به تازگی رایانه ای طراحی شده است که می تواند اطلاعات 160 میلیون کتاب را درخود جای دهد.
این رایانه که توسط  شرکت  هیولت پاکارد (HP) طراحی شده 160 ترابایت حافظه دارد و می تواند اطلاعات 160 میلیون کتاب درون خود ذخیره کند.
 
این آخرین نمونه از پروژه تحقیقاتی «ماشین» شرکت هیولت پاکارد است که هدف آن ساخت رایانه‌های بسیار سریع با تمرکز خاص روی طراحی حافظه ای قدرتمند است.
 
 
  •  دیگر نگران دزدی بودن گوشی های آیفون نباشید
 
 سعی داریم تا راهی به شمانشان دهیم تا به وسیله آن بتوانید گوشی های دزدی آیفون را شناسایی کنید.

 شاید شما از علاقه مندان به گوشی آیفون باشید و برای تهیه این گوشی  هوشمند که از قیمت بالایی هم برخوردار است و این موضوع ذهن شما را درگیر کرده است که این گوشی ها دزدی هست یا خیر؟
 
در این خبر روشی برای تشخیص دزدی بودن این گوشی ها  به شما ارائه می شود تا بتوانید بفهمید  آیفون شما قبل از خریداری شدن از فرد دیگری دزدیده شده باشد و به شما فروخته‌شده باشد. که این موضوع یک جرم است و قابل پیگیری است.
 
شما با استفاده از ابزار جدید آنلاین CTIA به سادگی می توانید متوجه  دزدی بودن گوشی خود شوید  در این سیستم آنلاین داده های فرستاده شده با پایگاه اصلی چک می شود و اطلاعات کامل برای شما فرستاده می شود. با استفاده از این قابلیت شما به راحتی می توانید هر گونه جرمی را دنبال کنید.
 
 
  • مهمترین اخبار فناوری 31 اردیبهست 96 تغییرات بنیادی در راه نسخه بعد اندروید
 گوگل در طی 7 اندرویدی که ارائه کرده است تغییرات مداومی را به صورت آرام ایجاد کرده است ، اما این شرکت بای ارائه نسخه بعدی که فعلا با نام "O" شناخته میشود قصد تغییرات اساسی و جدی دارد.
 
از ویژگی های که قرار است در اندروید O  روی آن تمرکز شود به شرح زیر است:

  •  اجرای بهتر اپلیکیشن‌ها، کاهش زمان بوت و بهبود مصرف باتری
  • یکپارچه سازی سیستم عامل بر اساس آپراتور ها ، قطعات سخت افزاری و نرم افزارهای مختلف و ایجاد یک پروتکل ثابت 
  • کپی پیست هوشمند در اندروید
  • تصویر در تصویر  برای تلویزیون های هوشمند اندروید
  • بهبود کار کرد در اندروید تلویزیون و اندروید خودرو
 
  • مهمترین اخبار فناوری 31 اردیبهست 96انفجار هدفون اپل  و شانه خالی کردن این شرکت
یک زن استرالیایی حدود 4 ماه قبل (بهمن ماه) هنگامی که در پراواز پکن به ملبورن در حین گوش دادن به موسیقی خوابش میبرد ، به ناگاه هدفون سری Beats محصول شرکت اپل وی منفجر و موجب جراحت  و صدمه این خانم می شود.
 
پس از شکایت این زن استرالیایی و طی شدن مراحل قضایی، شرکت تولید کننده زیر بار این مسئولیت نمی رود. و استفاده از باتری غیر استاندارد را علت این حادثه میداند.
فرد حادثه دیده نیز مدعی است که این باتری ها را از فروشگاه های معتبر در استرالیا خریده است و در راهنمای هدفون نیز به مارک خاصی اشاره نشده است.
 
البته رسانه ای شدن این موضوع به شهرت اپل ضربه زده است.
 
 
 
 
  • مهمترین اخبار فناوری 31 اردیبهست 96 قصور مایکروسافت در انتشار وصله امنیتی باج افزار معروف "واناکرای"
 
 بر اساس گزارش  فاینانشیال تایمز  شرکت مایکروسافت در انتشار   رایگان وصله امنیتی مربوط به باج افزار مشهور و خطرناک "واناکرای" برای سود جویی تعلل کرده است.
در این گزارش آمده است  این شرکت برای ارائه این وصله امنیتی به کسب و کار های مختلف برای هر دستگاه و به ازای یک سال 1000 دلار طلب میکرده است.
 
گفتنی است باج افزار ها اطلاعات حیاتی را قفل و برای ارائه رمز باز کردن آن درخواست باج می کنند.
 
البته شرکت مایکروسافت در نهایت اسن وصله امنیتی را برای ویندوز XP ارائه کرد اما در ان زمان تعداد قابل توجهی از رایانه ها به این باج افزار آلوده شده بودند.
 
گفته میشود مایکروسافت این کار را برای مجبور کردن آن شرکت به ارتقای سیستم عامل هایشان به نسخه 10 انجام داده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار