صفاری نطنزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگاه آمریکا به عربستان، نگاه به یک گاو شیرده است/قرارداد تسلیحاتی آمریکا و عربستان به ضرر ملت‌های منطقه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که نگاه آمریکا به عربستان، نگاه به یک گاو شیرده است.

مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به قرارداد تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان و اظهارات ملک سلیمان درباره ایران واکنش نشان داد.

وی افزود: معتقدم نگاه آ‌مریکایی‌ها به عربستان، نگاه به یک گاو شیرده است و ترامپ در مناظرات انتخاباتی به این مسئله اشاره کرده بود لذا این گاو شیرده تا زمانی که شیر بدهد مفید است و زمانی که شیری نداشته باشد سر آن بریده خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رقم بالابی قرارداد تسلیحاتی عربستان و آمریکا اظهار داشت: در واقع این قرارداد به نوعی حاکی از خالی شدن ذخایر مالی عربستان است که می‌تواند کارخانجات تسلیحاتی آمریکا را به حرکت دربیاورد و به اشتغال و صادرات آمریکا رونق دهد.

نطنزی با بیان اینکه قرارداد فوق به ضرر ملت‌های منطقه است، بیان داشت: سعودی‌ها تسلیحات خود را بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن می‌ریزند و این تنها واقعیت صحنه موجود است لذا بنده معتقدم کشورهای منطقه باید به صورت جدی در مقابل اقدام اخیر عربستان سعودی موضع گیری کنند.
 
وی تأکید کرد: جمع آوری و انبار این رقم از تسلیحات در عربستان می‌تواند منبعی خطرناک برای تهدید ملل مختلف در منطقه باشد بنابراین  باید گفت که آ‌مریکایی‌ها به هیچ وجه به فکر امنیت منطقه نیستند و تنها به فکر فروش تسلیحات خود هستند، سیاست مداران این کشور از گذشته این سیاست را پیگیری می‌کردند تا منافع خود را تأمین کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها به تروریسم در منطقه دامن می‌زنند، بیان داشت: این مسئله بدین منظور است که آمریکایی‌ها با اقدامات تبعیض آمیز خود عاملی برای بروز رشد تروریسم در منطقه شده‌اند.

وی با بیان اینکه گروهک‌های تروریستی به دست سیاستمداران آ‌مریکایی در منطقه تجهیز می‌شوند در پایان گفت:  همچنین باید بگویم وهابیسم و سلفی گری عامل افراطی‌گری در منطقه هستند که نه تنها این گروه در خود عربستان وجود دارد که در اروپا و خارج از منطقه هم فعال است بنابراین اینکه عربستان و آمریکا در موضوع تروریسم انگشت اتهام را به طرف ایران می‌گیرند در واقع نوعی فرار به جلوست و حتما باید با آنها برخورد شود چراکه عامل اصلی تروریسم در منطقه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است، بنده معتقدم این موارد باید در مجامع بین‌المللی به لحاظ حقوقی دنبال شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار