کاهش بهای نفت در پی تصمیم جدید دونالد ترامپ

به دنبال تصمیم جدید دونالد ترامپ برای فروش نیمی از ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد فروش نیمی از ذخایر نفتی استراتژیک کشورش را در برنامه بودجه خود مطرح کرد، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) کاهش یافت. پیشنهاد ترامپ درحالی مطرح شده است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تلاش هستند با کاهش سطح تولید، از اشباع کنونی بازار جلوگیری کنند.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت امروز با 21 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 53 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 19 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 50 دلار و 94 سنت در هر بشکه معامله شد.

اسناد دولتی که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، نشان داد کاخ سفید در نظر دارد به تدریج نیمی از ذخایر نفتی کشور را از اکتبر سال 2018 میلادی برای برنامه بودجه کشور بفروشد. این طرح دولت آمریکا تنها یک روز پس از ملاقات دونالد ترامپ با مقامات عربستان سعودی مطرح شد.

دونالد ترامپ به عنوان بخشی از برنامه بودجه 2018 خود پیشنهاد کرده است که حجم "ذخایر نفتی استراتژیک" کشور به نصف کاهش یابد. دولت آمریکا اعلام کرده است انتظار دارد با کاهش ذخایر نفتی استراتژیک، کسری بودجه کشور را کاهش دهد. این طرح دونالد ترامپ مسلما با مخالفت های شدیدی از سوی کنگره و کارشناسان نفتی مواجه می شود؛ زیرا بیشتر آنها معتقدند از این ذخایر نفتی باید در مواقع اضطراری استفاده کرد.

کارشناسان بر این باورند از آنجایی که فروش این ذخایر نفتی استراتژیک از سال آینده میلادی و به صورت تدریجی آغاز می شود، اثرات آن هم بر بازار نفت بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار