عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

واگذاری نیروگاه خلیج فارس تنها 209 میلیارد تومان!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه عظیم خلیج فارس با قیمت 209 میلیارد تومان در حال واگذاری است، گفت: این قیمت غیر‌واقعی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ احمد مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروگاه خلیج‌فارس به‌عنوان نیروگاهی مهم در جنوب کشور تاکنون توانسته خدمات وسیعی در سطح کشور ارائه کند، اظهار داشت: این نیروگاه از مهندسان و کارگران زحمتکشی تشکیل‌ شده که تاکنون توانسته‌اند به‌خوبی خدمات و وظایف بر دوش‌شان را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شاهد قوت گرفتن بحث واگذاری نیروگاه خلیج‌فارس به بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: در این خصوص نامه‌ای وزیر نیرو به وزیر اقتصاد ارسال و قیمت آن را بیش از 600 میلیارد تومان برآورد کرده است که البته به این مبلغ هم ایراد است و قیمت واقعی کنونی آن پنج برابر این قیمت برآورد شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: به بهانه انجام اصل 44 قانون اساسی و واگذاری مجتمع‌های دولتی به خصوصی نباید چوب حراج به سرمایه ملی زد و حال طبق مستندات به بهانه خصوصی‌سازی، این نیروگاه عظیم با قیمت 209 میلیارد تومان در حال واگذاری است.

مرادی با اشاره به اینکه نسبت به این واگذاری اعتراض جدی دارم و باید مسؤولان نسبت به آن پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: به‌طور حتم با طرح سؤال از وزیر اقتصاد باید این موضوع به شفافیت برسد و نسبت به این حراج سرمایه ملی پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این موضوع را از طریق دیوان محاسبات استان و کشور پیگیری کرده‌ام، عنوان داشت: امیدوارم به‌زودی دستور توقف این واگذاری از سوی سازمان دیوان محاسبات کشور ارسال شود تا شاهد این اقدام کارشناسی نشده نباشیم.

وی با اشاره به اینکه باید علاوه بر توجه به خصوصی‌سازی به سرمایه ملی و آینده شغلی کارگران این نیروگاه توجه کنیم، افزود: به‌طور حتم یک نماینده مجلس وظیفه پیگیری تا حصول نتیجه خواسته‌های مردم را دارد و در این رابطه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.