مصاحبه احمد متوسلیان پس از آزادی خرمشهر +فیلم

احمد متوسلیان، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در جنگ هشت ساله ایران و عراق بود.

مصاحبه احمد متوسلیان پس از آزادی خرمشهر +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزادی خرمشهر که در جنگ تحمیلی به عنوان یکی از شاهکارهای رزمندگان اسلام به شمار می‌رود به نیروهای بعثی عراق و فرمانده دیکتاتور آن روزهای عراق نشان داد که جوانان انقلابی ایران اسلامی هیچگاه وجبی را از خاک سرزمین پاکشان را در اختیار دشمنان این مرزوبوم قرار نمی‌دهند و با تمام کاستی‌های آن دوران استوار پای اهداف خود خواهند ایستاد.
 
35 سالی می شود که دیگر خبری از او نیست، برادرش می گوید تنها دو قدم مانده بود تا برادرم اسیر نشود، با چه سیاستی این روزگار غریب را  برایمان ساختند.

حاج احمد متوسلیان مرد روزها سخت، مرد روزهای جنگ، مرد روز های مردانگی، اگر با نزدیکانش هم کلام شوید پی خواهید برد که چرا معاشرت با او کلاس درس اخلاق بوده است.

ایستاده در غبار مردی است که رزمندگان او را فرشته مرگ بعثی ها و فرشته امید رزمنده های ایرانی خوانده بودند.
 
بعداز فتح خرمشهر خیلی از نیروها وارد شهر و مشغول پاکسازی خرمشهر شدند. در آن حال حاج‌احمد و نیروهایش مأموریت پیدا کردند که در جاده شلمچه در پشت خط تنومه شاهراه شلمچه- بصره را ببندند. تمام نیروهای عراقی که در خرمشهر بودند بعد از ورود نیروهای اسلام از شمال خرمشهر به طرف تنها راه فرار و خروج یعنی جاده شلمچه- بصره رفته و از آنجا می‌خواستند اقدام به فرار کنند. که هنگام فرار فرمانده متوسلیان را به همراه یارانش در مقابل خود دیدند. بعثی‌ها راه فرار نداشتند و بیشتر آنها به اسارت درآمدند.
 
وی یکی از ۴ فرد ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ است که هنوز از سلامت وی و یا محل نگهداری او خبری منتشر نشده است.
 
در ویدئو زیر مصاحبه حاج احمد متوسلیان پس از بازپس‌گیری خرمشهر را مشاهده می‌کنید.
 
 
 
در این باره بخوانید:

 
 
 
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.