اصفهان؛

کارخانه ریسباف اصفهان می تواند به مجموعه فرهنگی چندمنظوره تبدیل شود

مجموعه کارخانه ریسباف اصفهان می تواند یک مجموعه نه فقط نمایشی بلکه مجموعه ای برای عرضه هنرهای تاریخی، اقامتگاهی و گردشگری تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مشاور عالی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این مجموعه همچنین آماده جذب سرمایه گذار اهل ذوق و دارای ایده است.
 
میرسید احمد محیط طباطبایی که همراه با اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور از این کارخانه بازدید می کرد، افزود: کارخانه ریسباف از لحاظ معماری، تلفیقی از معماری اروپایی و ایرانی است که ویژگی های کاشی کاری، آجرکاری و معماری آن از شاخصه های با ارزشی است که می تواند بصورت یک مجموعه فرهنگی چندمنظوره در موقعیت مهم گردشگری اصفهان و در توسعه آینده این شهر نقش آفرینی کند.
 
مشاور عالی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: این کارخانه آخرین بازمانده از صنایع ریسندگی و پارچه بافی استان اصفهان است که در قرن گذشته مرکز صنعت ریسندگی کشور بوده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و جزو میراث صنعتی کشور به شمار می رود، بنابراین لازم است از این ظرفیت در راستای سایر توسعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی بهره برد.
 
عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نیز در این بازدید با ابراز تاسف از تبدیل اماکن تاریخی به اماکن تجاری و مسکونی گفت: ریسباف تنها کارخانه بازمانده از کارخانه های ریسندگی شهر اصفهان است که وزارت راه و شهرسازی، آن را به بهای 210 میلیارد تومان در اختیار گرفت.
 
هوشنگ عشایری افزود: کارخانه ریسباف در هفت هکتار زمین در میراث فرهنگی ثبت شده است و دخل و تصرف در آن امکان ندارد.
 
مالکیت مجموعه تاریخی و قدیمی کارخانه ریسباف اصفهان، برای تاسیس موزه بزرگ اصفهان در 20 دی سالجاری از بانک ملی به وزارت راه و شهرسازی انتقال یافت.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.