حریرچی در نشست خبری هفتگی خود مطرح کرد؛

کاهش شمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در کشور/ تمام این بیماران رایگان درمان می شوند

سخنگوى وزارت بهداشت گفت: موارد اخیر به جز یک مورد که ناشى از بى احتیاطى بوده، مشکل دیگرى وجود نداشته و تمام افرادى که در آن کشتارگاه بودند به صورت رایگان درمان شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچى قائم مقام قائم مقام و سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى هفتگی خود که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد، درباره تب کریمه کنگو اظهار کرد: با اطمینان مى گوییم که مردم نگران نباشند و امسال کاهش قابل توجهى نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی بیان کرد: یک مورد بر اثر بی احتیاطی در یکی از واحدهای کشتارگاهی به تب کریمه کنگو مبتلا شده تحت مراقبت قرار گرفته است. 

حریرچی با بیان اینکه بیست سال است که بىماری تب کریمه کنگو رصد مى شود و تمام بیماران با وجود گران بودن به صورت رایگان درمان مى شوند، تصریح کرد: موارد اخیر به جز یک مورد که ناشى از بى احتیاطى بوده، مشکل دیگرى وجود نداشته و تمام افرادى که در آن کشتارگاه بودند به صورت رایگان درمان شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: گوشت آلوده با روش هاى نگهدارى شناسایى مى شود و عامل بیمارى نیز از بین مى رود.

وی تاکید کرد: مردم باید از گوشت هایى که از مراکز رسمى تهیه مى شود به خوبى نگهدارى کنند و از خرید گوشت ذبح مستقیم خوددارى کنند.

حریرچی اظهار کرد: بیمارى کریمه کنگو از طریق گزش کنه و آلودگى از طریق لاشه خونى منتقل مى شود و در شرایط بیمارستانى نیز ممکن است از طریق فرد مبتلا به مراقبت کننده منتقل شود.

وی افزود: در طی ۲۰ سال گذشته مرگ و میر ناشی از بیماری تب کریمه کنگو در دنیا ۳۰ درصد است که خوشبختانه این میزان در کشورمان در حدود ۱۵ درصد است و ۱۰ نفر که در یک مرکز آلوده شده‌اند در اثر بی‌احتیاطی به این بیماری مبتلا شده‌اند و این عارضه بیشتر در اواخر بهار و اوایل تابستان ظهور پیدا می‌کند.

حریرچی با تاکید بر اینکه آن چه در فضاى مجازى منتشر شد براى ترسیدن مردم نبود، تصریح کرد: طى بیست سال گذشته میزان مرگ و میر در جهان ٣٠ درصد و در ایران ١٥ درصد است که امسال میزان ابتلا نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.