مشهد؛

رونمایی از سامانه اطلاع رسانی دستگاههای دیجیتال در مشهد

سامانه اطلاع رسانی، ردیابی و جست و جوی دستگاههای دیجیتال در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.

رونمایی از سامانه اطلاع رسانی دستگاههای دیجیتال در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،بهروز فتح آبادی مدیر توسعه تجاری شرکت همیاب 24 در باره این سامانه گفت: این سامانه اولین، بزرگترین و تنها سامانه اطلاع رسانی و ردیابی کالاهای دیجیتال گمشده و سرقتی در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه طرح اولیه این ایده در شهریور 95 انجام شد افزود: با توجه به دغدغه بزرگ مفقودی و یا سرقت کالاهای دیجیتال بر آن شدیم تا با طرح یک ایده برای همیشه این مشکل را برطرف نماییم.

فتح آبادی پیشگیری و کاهش سرقت کالاهای دیجیتال در کشور را مهمترین هدف طراحی این سامانه معرفی کرد و گفت: برای تحقق این ایده با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و اپراتورهای مخابراتی تفاهم نامه هایی را به امضاء رسانده ایم.

وی با بیان اینکه در 6 ماه گذشته 23 درصد کالاهای دیجیتالی سرقتی از طریق این سیستم به مالباختگان عودت داده شده، افزود: مخاطبان در این مدت بیش از 11 هزار کالای دیجیتالی در این سامانه ثبت کرده اند که نشان از نیاز جامعه به این سامانه بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز گفت: اعتماد به شرکتهای دانش بنیان موجب مقبولیت آنها در صنعت می شود که در حال حاضر دولت در این مسیر فرهنگ سازی های خوبی انجام داده است.

سید حسن علم الهدایی با اشاره به درخشش شرکت های دانش بنیان دیگر شهرستان های خراسان رضوی افزود: ایده های صحیح اقتصادی در هر جایی از استان وجود دارد و نیاز به پرورش دارد.

وی افزود: موضوع بیمه و مالیات شرکتهای دانش بنیان نوپا از جمله موانع رسیدن این شرکتها به اهداف مورد نظر خود است که نیاز به همکاری دستگاه های ذی ربط دارد.

هم اکنون 235 شرکت علمی و فناور زیرپوشش و حمایت پارک علم و فناوری خراسان قرار دارند.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.