اصفهان؛

پرده آغازین «محافل نور در محلات کاشان» در مسجد مهدیه گشوده شد

نخستین آیین طرح محافل نور در محلات کاشان در مسجد مهدیه با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مسجد مهدیه خیابان امام خمینی(ره) میزبان نخستین برنامه طرح محافل نور در محلات کاشان بود که با حضور شهروندان و ساکنان محله و همچنین جمعی از قاریان شهرستان همراه شد.

در این برنامه قرآنی، علی اصغر قدیری مفرد و سجاد پروینی نژاد از قاریان برجسته منطقه و کشور، با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوایی بسیار دلنشین حال و هوای خاصی را به مراسم بخشیدند.

سپیده شاکری راوی نونهال کاشانی نیز که رتبه ممتاز دومین جشنواره قصه‌گویی داستان‌های قرآنی «سَبَق» را در کارنامه خود دارد در ادامه به شیوه ای بسیار جذاب به روایت داستانی مبتنی بر کلام وحی پرداخت.

تلاوت وحید نظریان قاری برجسته بین المللی، بخش ویژه این آیین قرآنی به شمار می رفت که این قاری صاحب عنوان، با مهارت کم نظیر خود، حاضران را بارها وادار به تحسین کرد.

نظریان همچنین در این برنامه به ذکر خاطره ای از دیدار و تلاوت در محضر مقام معظم رهبری در شب نخست ماه مبارک رمضان که با تفقد معظم له همراه شده بود پرداخت.

برگزاری مسابقه قرآنی و اهدای جوایز به برندگان از جمله بخش های پایانی این برنامه محسوب می شد.

اجرای تواشیح توسط گروه «یاسین» از مسجدالقرآن پایگاه بسیج حضرت مسلم بن عقیل(ع) نیز توانست در کنار صوت قرآنی، فضای بهجت انگیزی را به این آیین ببخشد.

همچنین در پایان این جلسه با حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی مسجد و محله مورد تقدیر قرار گرفتند.

طرح «محافل نور در محلات کاشان» به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در 9 مسجد و محله دارالمومنین در شب های ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

افزایش شور و شوق قرآنی در میان شهروندان، رونق گرفتن جلسات تلاوت کلام وحی در مناطق مختلف، ایجاد همبستگی میان مراکز مختلف فرهنگی در محله ها، پرداختن جدی تر بر مبنای اصول و قواعد حرفه ای قرائت و تلاوت و معرفی الگوهای قرآنی در سطوح بالا برای نوجوانان و جوانان از جمله اهداف اجرای این طرح در محلات کاشان است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار