كمبود توليد برق در استان سيستان و بلوچستان نداریم

مديرعامل توزيع نيروی برق استان سيستان و بلوچستان گفت:با وجود گرمای بی سابقه در استان، متعاقب برنامه ريزی برای اصلاح شبكه و تعميرات پيشگيرانه هيچ گونه خاموشی (قطع برق) ناشی از كمبود توليد اعمال نشده، مگر مواردی كه ناشی از اتفاقات حادث شده در شبکه رخ داده است.

كمبود توليد برق در استان سيستان و بلوچستان نداریمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از توانير؛ مديرعامل توزيع نيروی برق استان سيستان و بلوچستان گفت: قطع برق ناشی از كمبود توليد در اين استان وجود ندارد و قطعی برق پراكنده در روزهای اخير ناشی از حوادث شبكه بوده است.

غلامعلی رخشانی مهر در خصوص انتشار خبرهايی مبنی بر قطع برق در مناطقی از اين استان طی روزهای گذشته، اظهار داشت: با وجود گرمای بی سابقه در استان سيستان و بلوچستان و متعاقب برنامه ريزی ها و اقدامات انجام شده قبلی برای اصلاح و بازسازی شبكه ها و تعميرات پيشگيرانه، در سطح استان هيچ گونه خاموشی (قطع برق) ناشی از كمبود توليد اعمال نشده، مگر در مواردی كه ناشی از اتفاقات پيش بينی شده، حادث شده در شبكه خاموشی ناخواسته ای رخ داده است.

وي ادامه داد: قطعی برق در اثر حادثه امری طبيعی در شبكه توزيع بوده و اين حوادث نيز در كمترين زمان ممكن مرتفع شده است؛ اما طبيعی است كه تحمل اين گونه خاموشی ها در شرايط گرمای طاقت فرسای حاكم بر استان برای مردم بسيار سخت و سنگين است.

رخشانی مهر در خصوص اخباری مبنی بر قطع برق تعدادی از مشتركين به علت بدهی خاطرنشان كرد: اگرچه اين شركت همواره تعامل با مشتركين را بخصوص در شرايط سخت ناشی از گرمای تابستان مدنظر دارد، اما بدهی قبوض تعدادی از اين مشتركين مربوط به برق مصرفی چند دوره بوده و اين اقدام از وظايف قانونی شركت های توزيع نيروی برق در قبال مشتركينی است كه صورتحساب برق مصرفی خود را در مهلت های مقرر پرداخت نمی نمايند.

مديرعامل توزيع نيروی برق استان سيستان و بلوچستان در خصوص افت ولتاژ در تعدادی از روستاهای اين استان گفت: در چهار سال اخير برق رسانی به بيش از صد هزار مشترك روستايی جديد انجام شده كه اين موضوع از افتخارات اين شركت و وزارت نيرو در توسعه عدالت اجتماعی و برق رسانی به محروم ترين اقشار جامعه است، اما در برخی از روستاها به دليل توسعه گسترده شبكه های توزيع در اوج مصرف روزانه و صرفاً در روزهای گرم تابستان افت ولتاژ گزارش شده است.

وی ادامه داد: در پی گرمای زياد هوا در اين مناطق مشتركين مزبور نسبت به روزهای عادی افت ولتاژ بيشتری را احساس كرده اند كه در اين زمينه ما تمام توان خود را برای رفع مشكل به كار بسته ايم.

رخشانی مهر در خصوص صدور قبوض غيرمتعارف براي تعداد بسيار محدودی از مشتركين پر مصرف تصريح كرد: مبنای صورتحساب برق مصرفی مشتركين، تعرفه های ابلاغی از سوی وزارت نيرو است و بر اين اساس در بسياری از شهرستان های جنوبی استان و در نيمه اول سال برق به ارزان ترين قيمت در اختيار مشتركين قرار می گيرد، اما از طرفی نيز اين موضوع با رعايت الگوی صحيح مصرف توسط مشتركين قابل كنترل خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار