قهرمان ماه عسل تا مرز نابینایی پیش رفت/ فصل تازه زندگی خواهران منصوریان با حضور پدر!

هفتمین قسمت برنامه «ماه عسل» با ادامه قصه خواهران منصوریان به روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین قسمت برنامه «ماه عسل» با ادامه قصه خواهران منصوریان به روی آنتن رفت.

احسان علیخانی در ابتدای برنامه گفت: چند سالی است تلاش می‌کنیم این موضوع را رعایت کنیم که چگونگی روایت داستان مهمانان ماه عسل به گونه‌ای نباشد که آن‌ها از بیان کردن آن دچار ناراحتی شوند.

روز گذشته خواهران منصوریان قصه زندگی خود را روایت کردند. پدر این خانواده همسر و فرزندان خود را در شهر سمیرم در هنگام سختی ترک می‌کند و آنها بعد از سال‌ها تلاش قهرمان زندگی خودشان شدند.

الهه منصوریان در ابتدا گفت: شهربانو و سهیلا برای آرام‌تر شدن شرایط خانواده‌ از کنار ما رفتند تا اینکه وقتی شهربانو ۲۰ ساله بود برگشت. او حالا یک ورزشکار بود و بسیاری از آموخته‌های خود را به من هم یاد داد. البته با پس‌انداز خود یک اسب خرید که با اجاره دادن آن در آبشار معروف سمیرم خرج خانه را می‌داد، اما، ما در آن دوره تصمیم گرفتیم صبح‌ها برای تمرین ووشو به اصفهان برویم و شب‌ها به شهر خودمان برگردیم. 

شهربانو منصوریان در پاسخ به سؤال علیخانی پیرامون اینکه چرا در این سختی‌ها شما به ورزش فکر کردید، عنوان کرد: وقتی در شیراز کار می‌کردم علاوه بر مسئولیت کار در آن خانه با موافقت آن خانواده، به سراغ ورزش رفتم. زمانی که به سمیرم برگشتم تنها درآمدم کرایه دادن اسب برای سواری در همان آبشار بود، البته آن زمانی که همراه با الهه به کلاس می‌رفتیم به دلیل مشکل مالی گاهی یک نفر از ما در کلاس حاضر می‌شد.

وی در خصوص نداشتن وسیله بازی رزمی گفت: یک روز من و الهه با هم سر تمرین رفتیم و مربی گفت هر کسی وسیله کامل ایمنی ندارد، بیرون زمین باشد. من همه وسایل‌ها را دادم به الهه و قرار شد بعد از تمرین هر چه یاد گرفته به من آموزش بدهد.

شهربانو منصوریان قهرمان ووشو درباره آشنا شدن با همسرش بیان کرد: در آبشار سمیرم و در همان جا که اسب را کرایه می‌دادم به دلیل اختلاف با یک نفر میان بحث و دعوا همسرم لحظه‌ای برای حمایت از من تلاش کرد و بعد از این اتفاق با هم آشنا شدیم و با هم ازدواج کردیم. البته پس از ازدواج نگران زندگی و مخارج خانواده‌ام بودم زیرا خانواده همسرم با کار من در آبشار مخالف بودند به همین دلیل این کار را بعد از مدتی رها کردم.
 
شهربانو بعد از ازدواج همچنان نگران خانواده است تا این که الهه به اردوی مسابقات ورزشی می‌رود و با یک جایزه ۹۰۰ هزار تومانی برمی‌گردد و با این جایزه شهربانو می‌تواند مسئولیت خانواده را بر دوش الهه بگذارد. 

در ادامه برنامه «ماه عسل»، الهه منصوریان در خصوص خاطره بازگشت از مسابقات گفت: بعد از آن جایزه دوباره به مسابقه رفتم زمانی که برگشتم، تمام اعضای خانواده‌ام را دیدم که برای استقبال از من به فرودگاه آمده بودند، خیلی خوشحال بودم فکر نمی‌کردم آنها بیایند که شهربانو گفت: همسر من تصمیم گرفت که برای استقبال الهه به فرودگاه برویم. 

الهه ادامه داد: پس از آن مسابقات سهیلا هم تصمیم گرفت در رشته ووشو فعالیت کند و من تصمیم گرفتم آموخته‌هایم را به آنها آموزش دهم. اما یک بار که از اردو برگشتم فهمیدم باید به دلیل بدهکاری‌های پدرم خانه را بفروشیم، اما من به مادرم قول دادم که به زودی برای او و خواهرانم خانه‌ای بخرم تا این که چند سال بعد با جایزه مدال طلایی که کسب کردم، یک خانه بسیار خوب با تمامی امکانات خریدم.
 
در ادامه مسیر قهرمانی، الهه در مسابقات جهانی مالزی علاوه بر افتخارآفرینی برای کشور ایران، به جایزه مقام نخست هم فکر می‌کرد تا جایی که در زمان اول مسابقه چشم و بینی‌ او دچار آسیب جدی می‌شود، اما خواهش می‌کند که به او اجازه ادامه بازی بدهند، چون تصمیم داشته مدال طلا بگیرد و به این ترتیب هزینه خانه جدید را تأمین کند و مادرش را خوشحال نماید.

الهه با اشک‌هایی که از چشمانش سرازیر بود، ادامه داد: من در آن مسابقه قهرمان شدم. آرزو داشتم روی سکو با مدال طلایم عکس بگیرم اما بعد از مسابقه بیهوش شدم. شهربانو و مربی‌ام مدال طلایم را برایم به بیمارستان آوردند. هیچ کس باور نمی‌کرد من با آن آسیب جسمی که برایم رخ داده بود قهرمان شده باشم چرا که به دلیل ضربه‌ای که به چشم من وارد شده بود، دکترها گفته بودند یکی از چشم‌هایم را از دست خواهم داد.

شهربانو منصوریان در بخش دیگر ادامه داد: بعد از مدال‌های الهه، قهرمانی من و سهیلا هم شروع شد، اما از آنجا که ووشو رشته المپیکی نیست میزان جایزه‌هایی که به آن تعلق می‌گیرد کمتر از رشته‌های دیگر است؛ در حالی که ما بیشتر از بچه‌های المپیکی تمرین می‌کنیم. البته تمام مدال‌هایی که ما در مسابقات گرفته‌ایم تنها با هدف کسب جایزه نبوده است. جایزه‌های رشته ووشو به گونه‌ای بوده که به عنوان نمونه خود من تاکنون توانسته‌ام تنها یک خانه و یک خودرو پراید داشته باشم.
 
در ادامه برنامه «ماه عسل» علیخانی به این موضوع اشاره کرد که مرضیه و الهه منصوریان نمی‌توانند پدر خود را ببخشند، اما وی شب گذشته با پدر این خانواده صحبت کرده و  از آنها اجازه گرفته که پدر امروز در قاب ماه عسل قرار بگیرد. 

الهه گفت: تلاش ما این بود که خانواده کنار هم جمع شود. به دلیل اینکه این امر آرزوی سهیلا است و به احترام شهربانو قبول می‌کنم که با هم حرف بزنیم. 

در ادامه شهربانو منصوریان رفت و پدر خود را مقابل دوربین آورد و در این لحظه پدر تک‌تک فرزندان خود را در آغوش گرفت و بعد از 15 سال الهه و مرضیه با پدر صحبت کردند. 

پدر خواهران قهرمان منصوریان گفت: در دوره‌ای از زندگی به دلیل کم آوردن در مقابل شرایط سخت و همچنین فشار طلبکار‌ها مجبور به ترک خانواده‌ شدم. من از آنها عذرخواهی می‌کنم، من همیشه در مسابقات برای آنها دعا می‌کردم و شرمنده آنها هستم. 

در پایان خواهران منصوریان با حضور پدرشان برای زندگی جدیدی آماده خواهند شد.


گزارش از الهام قبادی 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
پدر بسیار بی مسولیت ومغرور وخودخواه کاش به جای پدر قدردانی از مادر میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
بعنوان یک زن و یک ایرانی به وجود این دختران افتخار میکنم خوشا بحال مادرشان قهرمان واقعی که هیچ حضوری در برنامه نداشت پرا از پدرشان دعوت شد در برنامه حضور داشته باشد صرفا به این دلیل که نام پدر را با خود یدک میکشد اگر دخترانش هرگز او را نبخشند حق دارند نشان هم نداد که چندان تمایلی به بخشش دخترانش داشته باشد ترک یک زن بیچاره با پنج بچه اونم دختر در هیچ قاموسی توجیه پذیر نیست ارزش حتی حضور در برنامه را هم نداشت هرکسی جای این پدر بود اصلا نمی آمد واقعا آدم پر رویی بود
Iran (Islamic Republic of)
********
۱۶:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
دست مريزاد دارد به غيرت و شرافت و بزرگ منشي زني بنام مادر و دختراني كه همچون مرد و حتي بهتر از پدري كه زندگي را رها كرد و به دوش زن و فرزندان كوچكش انداخت و به بهانه سختي زندگي، زندگي جديدي ساخت. پدر بخشيدني نبود مگر با بزرگ منشي همسر و فرزندانش.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۵۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
اگه واقعا از دست بدهکاری فرار کرده دلیل نداشته یه زن بگیره....اصلا هم پشیمون نبود...هرکی بود یه عالمه گریه میگرد....من نمیدونم برنامه به این قشنگی رو چرا تهش رو خراب کردن...مادر باید می اومد مادری که این همه سال گریه کرد و دعا کرد....الانم پدر شون ول میکنه دوباره میره دنبال زن دومش....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
واقع من هم هنوز نتونستم برای مردی که فرزندش رو میزاره و میره حتی احساس ترحم کنم. غیرت شما 5 خواهر به هرکی رفته به پدروتون نرفته. از شما استورهای اقتدار مچکرم.
Azerbaijan
AyDana
۱۹:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
باعرض سلام و احترام خدمت عوامل تولید برنامه ماه عسل
راستش خیلی فرصت دیدین برنامه شما رو ندارم چون تایم پخش برنامه برای من کمی نامناسب هست،اما بر حسب اتفاق این قسمت از برنامه ماه عسل رو دیدم. باید تبریک گفت به این خانواده و الگو گرفت از این همه بزرگواری و تلاش و همت.
در مورد پدرشان هم در جایگاهی نیستم که ایشون رو داوری کنم. خداوند بهترین قاضی ست.
اما از اینکه رضایت و شوق این خواهرهای دوست داشتنی رو از دیدار پدر دیدم من هم برای خوشحالیشون خوشحالم و آرزوی سعادت و خوشبختی میکنم.


درخواستی از عوامل پخش برنامه ماه عسل دارم و اینکه اگر امکان داره تکرار داشته باشه، زمان پخش برنامه برای هموطنانم شاید مناسب باشه اما ما که در خارج از ایران هستیم ساعت پخش سر کار هستیم.
در پناه ایزد منان عاقبت بخیر و پیروز باشید.
آےدانا.
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۹:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
سلام من خیلی از این قسمت ماه عسل و همچنین قسمت های قبلی این برنامه خوشم اومد.و ما این برنامه رو خانوادگی و از اوایل این کار آقای علیخانی به طور جدی دنبال میکردیم.من از برنامه ی خوبتون و از این همه ماجرا های عالی و دیدنی تشکرمی کنم .امیدوارم که همیشه توی کشورمون آدم های موفقی مثل آقای علیخانی وجود داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
عزیزی که گفتید اگه من بودم نمی بخشیدم خب معلومه ادم های بزرگ میتونن ببخشن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
شادن
۱۹:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به نظر من یک پدر بی مسئولیت بوده و بانهایت وقاحت اومده بود و اصلا شرمنده نبود و حتی یه عذرخواهی خشک و خالی هم از بچه هاش نکرد؛ اینا رو تو سختی رها کرده بود و رفته بود سراغ یه زندگی جدید ؛ من اگه جای اونا بودم نمیبخشیدمش ؛
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۱۹:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
برنامه فوق العاده ای بود البته همه قسمت های ماه عسل عالیه
ولی این پدر اصلا قابل بخشش نبود اگه پنج تا دختری که تو مشکلات پا به پاش بودن رو ول کرده و رفته آخر بیرحمیه
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۸:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
شهريانو و الهه عزيز من خدا رو تو وجود شما ديدم زبان قاصر از صحبت در باره شماست شما الگو و افتخار زنان ايران زميند شيراني كه مانند در دنيا نداريد خدا يار ونگهدارتون و قله هاي پيشرفت جايگاهتون
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
وای خداپدرشون خیلی حرصم دادباباشون اگه بابای خوبی بودنمیرفت بایدبه خاطربدهیش میرفت زندان ولی 15سال بچه هاشوبااون وضع ول نمیکردودنبال خوشگذرونی خودش نمیرفت وازدواج نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
این دخترها ابتدا در شرایط سخت زندگیشان و بعد در میدان ورزش قهرمان بودن و شدن

خدایا تمام نیازمند ها رو در این ماه مبارک خودت میهمانی کن
Iran (Islamic Republic of)
M.R
۱۶:۰۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
در برنامه اشاره به جانبازی پدر و موجی بودن وی شد . سؤال اینجاست که درصورت صحت این ادعا ، نقش بنیاد جانبازان چه بوده و چرا رسیدگی و حتی کمک نکرده که زندگی خانواده به این سختی و گرفتاری دچار نشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
کاشکی کسی بود تا یک خانواده را کمک فکری و مالی کند تا پدری نرود و دختری تا مرز کوری نرود. ان شاءالله بهتر و بهتر از این پس همه زندگی کنیم. زندگی جدید مبارک
Netherlands
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
پدرشون که نادم نبود ، نباید میاوردید ابراز پشیمانی چندانی هم نکرد که چرا زن دوم گرفته و مادر و پنج تا بچه رو با بی رحمی رها کرده
بعد از چند سال که برگشته بود خونه شون رو فروخت
اون موقع اگه خرج اینا رو نداشت بده چطور خرج زن جدید و زندگی جدید رو داشت بده

درمجموع ان شاءالله همه کسانی که درحال حاضر همچنان در سختی و تنگدستی زندگی میکنند روزی از این وضع نجات یابند
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
آفرین به این قهرمانان پهلوان
انشا الله قهرمانی ها و پهلوانی هاتون مستدام باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
جالب بود ولی جای قهرمان اصلی داستان که از همه بیشتر سختی کشید وستون اصلی بنای این خانواده بود خالی بود وبه حاشیه رفت .بله مادر در این جمع نبود جای مادر خانواده رو با هیچ چیزی نمیشه پر کرد.کاش به جای پدر مادر در این جمع حاضر بود . اخرش خراب شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
اصلا لذت نبردم- ابهامات فراوان داره در زندگیشون -- اصلا به دلن ننشست بیشتر شبیه شو منی نمایش بود --- از طرفی چون این خواهران طرفداران روحانی بودن کلا به دلم ننشست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
من جای الهه بودم به هیچ وجه پدرم را نمی بخشیدم . بازگشت پدر زمانی دلنشین هست که وضع مالی نابسامان خانواده را بتواند با مدیریت کنترل و تکیه گاهی برای دختران خود باشد و پدر باحضور و فعالیتش بتواند زندگی بچه را بهبود ببخشد نه اینکه حالا فهمیده بله الهه قهرمان و دو دختر دیگر نیز پیشرفت نموده و وضع واوضاع مناسبی دارند برگشت در چنین شرایطی دلچسب ولذت بخش نیست . هرچند که مسایل مالی پیش آمده پدر خانواده را مجبور به ترک کرد اما این موضوع قابل تفهیم حداقل برای این حقیر نیست که چرا تشکیل زندگی دوباره در یک شهر دیگری داد و از فکر خانواده اصلی خود بیرون آمد ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۲:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
این بخش از ماه عسل برنامه ی زیبا و تاثیر گزاری بود. آفرین به این دختران با غیرت که پشتکار و مردانگی را هم باز تعریف کردند. قطعا این افراد نمونه ای از انسانهایی هستند که از زیر خط فقر به سرمایه های اجتماعی و قابل الکو شدن قرار گرفتند. کاش دولت نه فقط به خاطر قهرمانی در یک رشته ورزشی بلکه به خاطر "ما میتوانیم" که با قدرت و با جسارت و با عبور از مشکلات به آن رسیدند مورد تشویق مادی و معنوی ویژه قرار گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۱:۳۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
سلام ضمن تشکر با توضیحات عزیزان که با جه سختی به موفقیت رسیدند که ما فقط دو شب با بغض نگاهتان کردیم . کار پدرتان قابل قبول نبوده ومن نتوانستم هضمش کنم پدر محترم موقع خوش خوشانت چرا . . . . برای پدر بودنت شرمسار م و متاسفم جای برای ترحم برایت نیست . ببخشید . . ..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
خیلی خیلی قشنگ و زیبا بود این قسمت..لذت بردم..
Iran (Islamic Republic of)
ایلام
۱۰:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
سلام ضمن تشکر از آقای علیخانی برای اجرایی برنامه ودرود بر غیرت خواهران منصوریان برای توانای صبر تحمل مشقات که کشیده اند من بعنوان یک پدر آرزوی سربلندی وافتخارات بیشتر در همیه زمینه ها دارم برایشان وشرمندگی برای پدران که مردانگی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین کاظمی
۱۰:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
بسم الله ؛سلام علیکم
خانواده نهادی است که برای حفظش ارزش دارد از خود و خواسته هایت بگذری ، شاید لازم باشد شغلت را عوض کنی یا محل زندگی را تغییر دهی ، شاید لازم باشد برای حفظش سالها خون دل بخوری و ...
بله طلاق بسیار در دین اسلام منفور است و ازدواج سنت ، سنتی که اگر کسی از آن دوری کند و اعراض نماید از رهروان حضرت رسول خاتم صلی الله علیه و آله نیست.
بنابر این به هنگام ببخشید و به هنگام نرمش نشان دهید و برای حفظ نهاد مقدس خانواده بکوشید ، انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
اریایی از شیراز
۱۰:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
برنامه زنده را دیدم افرین بر این فهرمانان که در اوج قدرت وبالندگی شهامت گذشت وبخشش داشتند افرین بر مجری عزیز
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاها
۱۰:۰۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
قهرمانان واقعی واقعا جلوی این ها سر تعظیم فرود می اورم احسنت به این غیرت درود بر شرفتون به همه ما درس زندگی دادن زندگی زیر خط فقر راه از فرش به عرش رسیدن رو نشونمون دادن این که خدا هر کار بخواد میتونه انجام بده فقط همت و تلاش ما رو میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
من از توجیه پدر شان قانع نشدم ولی این را فهمیدم که این بچه ها بسیار با گذشت و فداکاری هستند بخاطر همین دل پاکشون خدا اینقدر دوست شون داشت که اینقدر بزرگ و مهم شدن
آخرین اخبار