۲ دمنوش مناسب کاهش وزن در ماه رمضان+ دستورالعمل

یک پژوهشگر طب سنتی دستورالعمل ۲ دمنوش بسیار مفید برای لاغری در ماه رمضان را معرفی کرد که با مصرف آن تا پایان ماه می‌توان به تناسب اندام دست یافت.

حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه لاغری به عوامل مختلفی بستگی دارد، گفت: پیشگیری و پرهیز از مصرف موادغذایی سنگین سپس تغذیه صحیح و توجه به کالری غذا‌ها و همچنین استفاده از دمنوش‌های لاغری است.

وی عنوان کرد: دمنوش‌ها یکی از راه‌های مناسب در کنار رعایت سایر موارد برای لاغری است که ترکیبات موجود در این دمنوش‌ها علاوه بر لاغری موجب کاهش چربی خون و پاکسازی بدن از سموم می‌شود.

عظمایی با اشاره به ۲ دمنوش لاغری مناسب برای همه افراد در ماه رمضان ادامه داد: دم کرده تهیه شده از چای سبز، اسطوخدوس، دارچین، تخم شوید و زیره سیاه در لاغری بسیار موثر بوده که مقدار چای سبز سه برابر سایر گیاهان دارویی است و برای تهیه این دمنوش باید مواد را نیم کوب و مانند چای معمولی دم کرد و در فاصله بین افطار تا سحر حداکثر بین سه تا چهار لیوان از آن نوشید.

این پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: دمنوش دیگری که در لاغری ماه رمضان مفید است از مرزنجوش، بادرنجبویه، بومادران، زیره سبز، زنیان و تخم کرفس تهیه می‌شود که به یک میزان از این گیاهان دارویی را نیم کوب و دم کرده آن را در ساعات بین افطار تا سحر بین سه تا چهار لیوان مصرف کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار