مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛حسن نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و در استان محدودیت سهمیه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها در استان بالاست ،افزود:طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکترا اجرایی شده است.

نوری اظهار کرد: بعد از پایان دوره کارورزی در صورتی که کارفرما و کارورز به توافق برسند ، کارورزی جذب شود، قرار دادی بین طرفین منعقد خواهد شد که به مدت 2 سال کارفرما از پرداخت بیمه فرد معافیت خواهد داشت و پرداخت بیمه از طریق دولت انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: دوره کارورزی برای افراد هم سابقه کار محسوب می شود و هم کارورز با محیط کار بیشتر آشنا می شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح محدودیت سنی اعمال شده است، عنوان کرد: دوره کارورزی برای مدرک دانشگاهی کاردانی به بالا و محدودیت سنی از 23 الی 32 سال سن برای فارغ التحصیلان در نظر گرفته شده است.

نوری گفت: در این دوره کارورزان مبلغ 310 هزار تومان معادل یک سوم حقوق قانون کار ماهانه از دولت دریافت می کنند و مبلغ یک نهم حقوق قانون را نیز کارفرما پرداخت می کند.

نوری اظهار داشت: هم اکنون سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است که می‌ توانند آمادگی خود را برای اشتغال یا جذب متقاضیان اعلام کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.