شهرکرد؛

دوره آموزشی آشنایی با تب کِریمه کنگو در بن

دوره آموزشی ۲ روزه آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بن برگزار شد.

دوره آموزشی آشنایی با تب کِریمه کنگو در بنبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کمال اکبریان فرماندار بن گفت: دوره آموزشی آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به مدت ۲ روز و با حضور گروه‌های در معرض خطر، قصاب‌ها و دامداران در بن برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی، درخصوص عامل ایجاد، علایم و آسیب‌ها، نحوه انتقال و پیشگیری از این بیماری توضیحاتی ارائه گردید.

اکبریان با بیان اینکه تا کنون هیچ موردی از این بیماری در منطقه مشاهده نشده اضافه کرد: نشست آموزشی برای دهیاران در خانه‌های بهداشت روستایی در طول یک هفته، نصب بنر آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو و سم پاشی محل‌های نگهداری دام از دیگر اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از این بیماری در شهرستان است.

وی از مردم خواست ضمن رعایت نکات بهداشتی بویژه از سوی گروه‌های در معرض خطر این بیماری مانند چوپانان، قصابان، دامداران، کارگران کشتارگاه‌های دام و کادر پزشکی، گوشت مصرفی خود را از فروشگاه‌های مجاز تهیه و قبل از خرید به مهر دامپزشکی مندرج بر لاشه کشتار توجه نمایند.

بن (مرکز شهرستان بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

گفتنی است: تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده، مشترک بین انسان و دام و نوپدید با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده‌های خونی و ترشحات منتقل می‌شود.

کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای ۴۰ درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم این بیماری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار