پیشتازی بخش خصوصی از دولتی در حوزه علوم پزشکی/ تحصیل 200 هزار دانشجو در این عرصه

وزیر بهداشت با اشاره به نقش مثبت بخش خصوصی در حوزه علوم پزشکی گفت:طی چهار دهه اخیر در این حوزه پیشرفت قابل توجهی از نظر تولید علم نیز داشتیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم بزرگداشت استعداد های درخشان در عرصه علوم پزشکی اظهار کرد: دانشگاه منشا همه تحولات است و این مسئله را برخی از سیاستمداران پذیرفته و بعضی دیگر آن را قبول ندارند که البته رهبران  نقشی ویژه در پیشرفت و ترقی دارند.
 
وی با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه اصلی هر نظامی است و منابع انسانی متخصص پیش قراول پیشرفت محسوب می شود، ادامه داد: در طول چهار دهه کارهای خوبی صورت گرفته اما در این بین پیرامون ما نیز با سرعت در حال پیشرفت هستند که در برخی از موارد سرعت رشد آنها بیشتر از کشور ما است .
 
وزیر بهداشت عنوان کرد: در حوزه علوم پزشکی به دلیل مشارکت بخش خصوصی اوضاع بهتر است و این بخش در برخی از مواقع قوی تر از قسمت دولتی عمل کرده است.
 
وی با بیان اینکه هرچه زمان می گذرد سایه جنگ کم تر شده و اگر اتفاقاتی مثل تحمیل جنگ ، تحریم ها و تهدید نبود امروزه ایران جایگاه بهتری داشت ؛ افزود: حلم و علم برگرفته از دانش و تجربه باعث پیشرفت بیشتر کشور است و همه ناگزیر باید این مسیر را دنبال کنند و افتخار می کنم که در کشورمان بیش از ۶۰ دانشگاه مقام ممتازی داشته و سال های زیادی نیاز کشور را از نظر آموزش به خارج برطرف کرده اند.
 
هاشمی تصریح کرد: کشورمان در تولید علم مقام اول را در اختیار دارد و اساتیدی با ارزش  برای علم ، کشور و مردم فارغ از هر نگاه سیاسی و باور اعتقادی زحمت می کشند.
 
وی تاکید کرد: اکنون ۱۸ هزار عضو هیات علمی آموزش ۲۰۰ هزار دانشجو را بر عهده دارند که مسئله اخلاق سرآمد آموزش ها محسوب می شود.
 
وزیر بهداشت عنوان کرد: در طول دولت یازدهم کارهای بسیاری در حوزه سلامت انجام شده است که اگر نگاه های غرض آلود سیاسی نبود رشد و ترقی این اقدامات بیشتر نمود پیدا می کرد.
هاشمی با بیان اینکه مجاری که از طریق پول مردم اداره می شود باید اقدامات را اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد: آنقدر گرفتار حاشیه شده ایم که متن اصلی یعنی همان اداره امور کشور و خدمت رسانی به مردم است را متاسفانه فراموش کرده ایم .
 
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش با وجود سختی کار، اقدامات خوبی انجام شده،گفت: ۵۰۰ هزار علاقه مند به رشته تحربی در کشور وجود دارد و این تعداد مشتاق حوزه علوم پزشکی به دلیل درآمدبالای شغلی صحبتی نادرست محسوب می شود.
 
وزیربهداشت  ادامه داد: نوع دوستی و کمک به دیگران از جمله خصوصیات مردم کشورمان است که این مسئله در این رشته پر رنگ تر است .
 
هاشمی ابراز کرد: ما باید توانمندی در نظام آموزشی را ایجاد کنیم تا حداکثر بهره را از علاقه مندان حوزه علوم پزشکی ببریم زیرا هدف نهایی مردم  و کشوررا پوشش می دهد و اگر توانمندی هارا توسعه ندهیم ؛ افراد نخبه و با انگیزه به خارج از کشور می روند .
 
وی با بیان اینکه در حوزه پزشکی بهترین تصمیم گیری در طول ۳۰ سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: رتبه های اول پزشکی در خارج از کشور به ایران برگشته ومشغول فعالیت هستند و مسئله مهم این است که نخبگان مقیم خارج را برگردانیم.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه آموزش گرفتاری ها کم نیست، افزود: برخی از افراد موفقیت خودرا در متوقف کردن دیگران می بینند و فرق بین فرهنگ ما با دیگران این است که آنها به صعود مردم شان کمک می کنند ولی ما تلاش می کنیم که یکدیگر را پایین بکشیم .
 
 
هاشمی اظهار کرد: هرچه انسان پربارتر افتاده‌تر و از مقبولیت بیشتری در میان مردم برخوردار است و پزشکان تافته جدا بافته نبوده و باید به مردم احترام بیشتری بگذارند و تا آخر عمر تواضع شان را حفظ کنند.

وی یادآور شد: زندگی فقط درس نیست و ویژگی های خاص خودش را دارد و حوزه بهداشت از  امانت مردم آن طور که خدا و مردم می پسندد مراقبت می کند.
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار