طی پیامی؛

رئیس کنگره ملی خلق کره شمالی وقوع حادثه تروریستی تهران را به روحانی تسلیت گفت

رئیس کنگره ملی خلق کره شمالی با ابراز تاسف از وقوع حادثه تروریستی در تهران، کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان مظلوم و بی گناه کشورمان را به حسن روحانی تسلیت گفت.

 به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان «کیم یونگ نام»(Kim Young Nam) رئیس کنگره ملی خلق کره شمالی و مرد شماره دو این کشور با ابراز تاسف از وقوع حادثه تروریستی در تهران، کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان مظلوم و بی گناه کشورمان را به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران تسلیت گفت.

کیم یونگ نام  در پیام خود که خبرگزاری رسمی کره شمالی روز جمعه آن را منتشر کرده از حملات تروریست‌ها به حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی اعلام انزجار کرده است.

رئیس کنگره ملی خلق کره شمالی تاکید کرد که کره شمالی انجام حملات تروریسی به هر شکلی را محکوم می‌کند و خواستار برقراری صلح و ثبات در همه نقاط دنیا است.

او همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌های شهدا و بازماندگان این حادثه اعلام و برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

در دو حمله تروریستی جداگانه روز چهارشنبه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، ۱۷ نفر شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام (ره) را بر عهده گرفته است.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی (ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند. 

وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست‌ها اعلام کرد که تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار