روزبهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

53 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد/آغازچین دوم برگ سبز از اواخر هفته

رئیس سازمان چای گفت:تا به امروز ۵۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده که این میزان پرداخت در این موقع از سال بی سابقه بوده است.

53 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد/آغازچین دوم برگ سبز از اواخر هفتهمحمد، ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت تولید برگ سبز چای اظهار داشت: در چین اول حدود ۴۴ هزارتن برگ سبز به ارزش بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان برداشت شده است.

به گفته وی از این میزان ۱۰ هزارتن چای خشک استحصال شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

روزبهان از پرداخت ۵۳ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تا به امروز ۵۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده که این میزان پرداخت در این موقع از سال بی سابقه بوده است.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه برداشت چین دوم برگ سبز چای از اواخر هفته آغاز می‌شود، بیان کرد: در صورت مساعدت هوا پیش بینی می‌شود که برداشت در چین دوم نسبت به چین اول افزایش یابد.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت تولید برگ سبز تا پایان فصل برداشت افزود: با توجه به آنکه بوته چای موجود زنده است از این رو نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت، اما در صورت مساعدت شرایط جوی تولید با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارتقای کیفیت درکنار کمیت امسال با جدیت از سوی سازمان چای دنبال می‌شود، عنوان کرد: گرچه از سال گذشته بحث ارتقای کیفیت از سوی سازمان چای آغاز شد، اما امسال با جدیت هر چه بیشتر دنبال می‌شود از این رو ممکن است با افزایش کیفیت تا حدودی کمیت کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه افزایش کمیت در میزان درآمد چایکار تفاوتی ندارد، اظهار داشت: اگرچه چایکار برای افزایش کیفیت باید زودتراقدام به برداشت برگ نماید، اما به سبب آنکه با نرخ درجه یک خریداری می‌شود از این رو در درآمد چایکار تفاوتی ندارد.

رئیس سازمان چای در ادامه افزود: سال گذشته ۷۰ درصد برگ سبز خریداری شده درجه دو و مابقی درجه یک است که با افزایش کیفیت این روند تا حدودی اصلاح می‌شود.

روزبهان با اشاره به آخرین وضعیت واردات چای تصریح کرد: مجموع واردات رسمی و غیر رسمی چای سال گذشته ۸۰ هزارتن بود که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود ۱۰ هزارتن کاهش یافته بود که این امر بیانگر صرفه جویی ۵۵ میلیون دلاری است.

به گفته وی امسال در صورت تحقق افزایش ۱۰ درصدی تولید طبعا از میزان واردات کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار