مقاوم سازی ساختمان‌های دانشگاه تهران نیازمند بودجه عظیمی است

رییس دانشگاه تهران گفت: نگرانی عمده ما بحث ساختمان موزه‌ها و مقاوم سازی آنهاست. نوسازی، بهبود عملکرد و مقاوم‌سازی موزه‌ها، بودجه عظیمی می‌خواهد.

مقاوم سازی ساختمان‌های دانشگاه تهران نیازمند بودجه عظیمی است
محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از کارهایی که در حال حاضر در دانشگاه تهران در حال اجراست، تأسیس موزه علم است که در زمین‌های شمالی ایجاد خواهد شد.
 
وی ادامه داد: اینکه دانشگاه تهران موزه‌های نسل سوم و چهارم را پایه‌ریزی کند، برای کشور مفید خواهد بود. موزه‌های موجود را نیز می‌توان به موزه‌های نسل جدید تبدیل کرد.
 
رییس دانشگاه تهران اضافه کرد:کلنگ این ساختمان در سال ۹۳ زده شد و هدف اصلی تاثیر فراوان بر رفتارهای فردی و اجتماعی با ارتقای میزان یادگیری نسل‌ها، یادگیری بسیار فراتر از آموزش رسمی و فراتر از سرگرمی و امکان تجربه مستقیم با پدیده‌های فیزیکی است.
 
نیلی تصریح کرد: نگرانی عمده ما بحث ساختمان موزه‌ها و مقاوم سازی آنهاست. نوسازی، بهبود عملکرد و مقاوم‌سازی موزه‌ها، بودجه عظیمی می‌خواهد. 
 
وی بیان کرد:در واقع موزه‌ها تاریخ کشور هستند و باید برای حفظ آن تلاش شود. این کار باید از حوزه آموزش عالی خارج و در سطح ملی پیگیری شود.
 
رییس دانشگاه تهران عنوان کرد: گرانی عمده ما بحث ساختمان موزه‌ها و مقاوم سازی آنهاست. نوسازی، بهبود عملکرد و مقاوم‌سازی موزه‌ها، بودجه عظیمی می‌خواهد. موزه‌ها تاریخ کشور هستند و باید برای حفظ آن تلاش شود. این کار باید از حوزه آموزش عالی خارج و در سطح ملی پیگیری شود.
 
نیلی در خصوص نوسازی ساختمان‌های این دانشگاه یادآورشد:بنابراین یکی از اهداف ما این است که ساختمان‌های بالای ۵۰ سال را نوسازی و بازسازی کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار