ابطالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آخرین وضعیت مبارزه با آفت ملخ در مزارع/احتمال طغیان ملخ‌های صحرایی در جازموریان

معاون فنی سازمان حفظ نباتات گفت: در ۱۶ استان کشور در سطح ۴۸ هزار هکتار، عملیات مبارزه علیه ملخ‌ها آغاز شده است.

آخرین وضعیت طغیان ملخ های بومی به کشور
یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت طغیان ملخ‌ها اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب جوی در سال جاری جمعیت آفات به ویژه ملخ از تراکم انبوه برخوردار است.

وی افزود: در ۱۶ استان کشور از جمله گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و رضوی در سطح ۴۸ هزار هکتار عملیات مبارزه علیه ملخ‌ها آغاز شده است.

ابطالی با اشاره به پیش بینی طغیان ملخ‌های صحرایی و دریایی در منطقه جازموریان گفت: با توجه به بارندگی مناسب امسال در منطقه جازموریان احتمال طغیان ملخ‌های صحرایی و دریایی وجود دارد که به زودی سطح مبارزه در ۲۰۰ الی ۲۲۰ هزار هکتار آغاز می‌شود.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات در خصوص آخرین وضعیت اعتبارات برای مبارزه با ملخ بیان کرد: تا کنون اعتباری از سوی دولت تخصیص نیافته و تنها از اعتبارات سال‌های گذشته سم پاش‌های مورد نیاز خریداری و به استان‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به وضعیت آفات سن گندم در سال جاری افزود: امسال سطح مبارزه با سن گندم در ۲ الی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار انجام خواهد شد.

به گفته ابطالی تا کنون سطح مبارزه با آفات در یک میلیون و ۵۹۸ هزار هکتار عملیاتی شده که یک میلیون و ۳۷ هزار هکتار آن مربوط به سن مادر و ۵۶۱ هزار هکتار پوره سن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار