ثبت جهانی مجموعه مزار شیخ احمد جامی در یونسکو

مسئولان اجرایی تربت جام فقط دوماه برای ثبت جهانی مجموعه مزار شیخ احمد جامی برای ارسال به یونسکو فرصت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حسین اصغری معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در جلسه هماهنگی ثبت جهانی مجموعه مزار شیخ احمد جامی گفت: مسئولان اجرایی تربت جام فقط دوماه برای ثبت جهانی مجموعه مزار شیخ احمد جامی فرصت دارند که باید با تلاش مضاعف پرونده را برای ارسال به یونسکو برا اساس شاخصه‌ها تکمیل کنند.

وی افزود: سازمان یونسکو امسال دو سهمیه برای جمهوری اسلامی در نظر گرفته و همه تکلیف داریم به صورت جهادی در جهت آماده سازی پرونده مجموعه مزار شیخ احمد جامی تلاش کنیم و این یک فرصت استثنایی برای شهرستان تربت جام در جهت اعتبار جذب گردشگری می‌باشد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: برای تکمیل پرونده تا کنون پنج میلیارد ریال هزینه شده و نیاز مبرم به چهار میلیارد ریال اعتبار دیگر است که شورای اسلامی شهربا همکاری سایر نهاد‌ها سریعا این مبلغ را فراهم تا پرونده برای ثبت یونسکو آماده شود.

اصغری با اشاره به مرمت اضطراری بنا‌های تاریخی که امکان ریزش دارد خطر نشان کرد: برای مرمت اضطراری و نگهداری بناهای تاریخی و خرید زمین‌ها و منازل حریم آثار مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبارمورد نیاز است.

حسن جانثار احمدی رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام در ادامه جلسه گفت: ثبت جهانی مزار شیخ جام کاری به مذهب و احزاب ندارد و اینجا پرچم اسلام، ایران و تربت جام با عنوان عمران و آبادانی بالا می‌رود و ما به دنبال منافع ملی ومحلی هستیم.

وی از همگان خواست: همه مدیران و دست اندرکاران همکاری و مساعدت کنند نگذارند این فرصت طلایی که برای تربت جام بوجود آمده از دست برود.

رئیس شورای اسلامی تربت جام گفت: پس از ثبت جهانی مجموعه مزار شیخ احمد جامی هر گردشگری که وارد ایران شود تاثیرات مثبت خود را به لحاظ مسائل فرهنگی واقتصادی در سطح ملی و محلی خواهد گذاشت.
 
انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.