اصفهان؛

نصب 2 مخزن تامین آب حیات وحش در منطقه عباس آباد نایین

2 مخزن تامین آب آشامیدنی حیات وحش در منطقه حفاظت شده عباس آباد در محدوده شهرستان نایین نصب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین  گفت: همزمان با هفته محیط زیست از 2 واحد آب انبار تأمین آب انواع گونه های جانوری در پناهگاه حیات وحش عباس آباد بهره برداری شد.
 
حسین اکبری افزود: مخزن های یاد شده که هر کدام 10هزار لیتر گنجایش دارد در محدوده گدار کوه بیاضه و کوه چفت واقع در پناهگاه حیات وحش عباس آباد با مبلغ معادل 160میلیون ریال از محل اعتبارات استانی حفاظت زیست بوم ها و مدیریت بحران نصب شده است.
 
وی افزود: این مخازن از نوع فایبرگلاس سه لایه، محکم و ضد آفتاب بوده که به روش زیرسطحی و پوشیده و هماهنگ و موزون با طبیعت منطقه نصب شده است.
 
وی افزود: موقعیت مخازن مذکور در کوهپایه ها بطوری جانمایی شده است که مورد استفاده انواع حیات وحش کوهزی و دشتزی بویژه کل و بز، قوچ و میش، گونه های گوشتخوار، انواع کبک، تیهو، باقرقره و دیگر حیوانات قرار می گیرد.
 
وی گفت: آب انبارها از طریق تانکر بطور سیار آبگیری شده و با نصب شناور در محل آبشخور به طور خودکار و در زمان حضور حیات وحش جریان می یابد.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد با دارا بودن حداقل 5 گربه سان از 8 گربه سان فعلی در ایران، یکی از مهمترین زیست بوم های خانواده گربه سانان در ایران و جهان محسوب می شود.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار