اردبیل؛

سرانه مصرف ماهی در اردبیل بیش از 10 کیلوگرم است

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: میزان سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل بیش از 10 کیلو و 200 گرم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر آرمان واعظی با بیان اینکه استان اردبیل جزو موفق ترین استانهای غیرساحلی در میزان تولید آبزیان پرورشی است افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط سازمان شیلات کشور استان اردبیل موفق شد در شاخص های اختصاصی شیلات استانهای غیر ساحلی امتیار کل را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: استاندارد ملی میزان تولید آبزیان پرورشی در استانهای غیرساحلی در کشور ۷هزار و ۹۹۸ تن می باشد که مدیریت شیلات استان اردبیل در سال گذشته توانست با تولید 8 هزار و 510 تن به تولیدی فراتر از استاندارد ملی دست یابد، که تلاش می شود امسال به بالای 9 هزار تن افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به وضعیت تولید ماهیان زینتی نیز افزود: استاندار ملی تولید ماهیان زینتی در کشور ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه برای استانهای غیر ساحلی است که استان اردبیل توانسته به سقف تعیین شده دست یابد.

واعظی با اشاره میزان اشتغال مستقیم در زیر بخش های شیلات و صید و آبزی پروری گفت: در این بخش برای یکهزار و 285 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی در خصوص آزاد سازی بچه ماهی ها در منابع طبیعی و نیمه طبیعی نیز افزود: برنامه ریزی شده است تا در سالجاری بیش از ۱۳ میلیون قطعه بچه ماهی از نوع قزل آلا ماهیان گرمابی کپور، آمور ، سرغنده و فیتو فاک در استخرهای پرورش ماهی و منابع طبیعی و نیمه طبیعی استان اردبیل آزاد سازی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.