کرمان؛

وقوع 16 فقره حریق در جنگل ها و مراتع استان کرمان

از ابتدای امسال تاکنون 16 فقره حریق در جنگل ها و مراتع استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

وقوع 16 فقره حریق در جنگل ها و مراتع استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سرهنگ سعید شفیعی ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان گفت: بارش های مناسب سال آبی جاری در استان سبب رویش گیاهان علفی در جنگل ها و مراتع شده است که با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن علوفه ها بروز حریق در مراتع استان را بحرانی کرده است.
 
وی افزود: بنا به گزارشات رسیده از پاسگاه های ویژه منابع طبیعی شهرستان ها دلیل اصلی حریق های حادث شده در جنگل ها و مراتع استان گردشگران، عشایر و روستانشینان بوده است که ما با مسببین حریق از طریق مراجع قضایی به طور جدی برخورد می کنیم.
 
وی از گردشگران و مردم بومی ساکن در عرصه های منابع طبیعی خواست :از هر گونه حریق و هر عاملی که موجب حریق در عرصه های منابع طبیعی می شود خودداری و در صورت نیاز ضروری به روشن کردن آتش، پس از رفع نیاز حتماً نسبت به خاموش نمودن آن اقدام کنند.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان خاطر نشان کرد: با سیاست های اتخاذ شده از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و تهیه طرحی با عنوان تشکل های مردمی پیشگیری و اطفاء حریق توسط این فرماندهی، از سال 94 از توان 644 نفر در قالب 44 اکیپ در اطفای حریق ها استفاده شده است.
 
وی از مردم طبیعت دوست بویژه روستائیان وعشایر درخواست کرد: با حضور در ادارات منابع طبیعی شهرستان ها اکیپ هایی را برای پیشگیری واطفاء حریق تشکیل، تا پس از بررسی های لازم وسایل اولیه حریق در اختیار آنان قرارداده شود.
 
سرهنگ شفیعی ازمردم استان کرمان خواست : در صورت بروز حریق، تخریب و تصرف در عرصه های منابع طبیعی گزارش خود را به همکاران ما در مرکز فرماندهی یگان که به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات است با شماره تلفن 1504، اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار