سمنان;

مسابقات حفظ قرآن کریم در سمنان برگزار می شود

مسابقات کشوری حفظ قرآن کریم ویژه بانوان از دوم مردادماه امسال در سمنان آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود و عده زیادی از قاریان برجسته قرآنی از سراسر کشور در این مسابقات حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از دوم مردادماه امسال آغاز می‌شود افزود: مسابقات قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرائت قرآن در بین مسلمانان برگزار می‌شود و این دوره از مسابقات تا پنجم مردادماه امسال ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از حضور 28 استان در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: بیش از 800 نفر از بانوان در رشته حفظ قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی بابیان اینکه برای حضور در مسابقات کشوری دوره‌های مقدماتی برگزار شده است تصریح کرد: در دوره‌های مقدماتی افراد شایسته و برتر هر استان برای حضور در مسابقات کشوری انتخاب شدند که این مهم سبب می‌شود رقابت در مسابقات کشوری تنگاتنگ و دشوار شود.

سوقندی با تأکید بر اینکه افراد منتخبی که به مسابقات کشوری راه یافتند در دوره‌های تخصصی و تمرینات فشرده حضور داشتند افزود: 21 نفر از قاریان مجرب استان سمنان برای شرکت در مسابقات کشوری قرآنی انتخاب شدند.

وی با اشاره به امکانات زیرساختی استان سمنان برای میزبانی این مسابقات یادآور شد: مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره از مسابقات حفظ قرآن کریم در سالن همایشات هلال‌احمر سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین اظهار داشت: استان سمنان ظرفیت‌های مطلوبی برای میزبانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را دارد و این مهم می‌تواند در ارتقا سطح فرهنگ قرآنی این استان مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/ ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.