وزیر بهداشت:

از تاسیس بیمارستان ویژه بانوان در تبریز حمایت می کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت ساخت بیمارستان ویژه بانوان در تبریز، گفت: باید تمام پرسنل، پزشکان و جراحان این بیمارستان از بین زنان انتخاب شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن قاضی زاده هاشمی جمعه شب در دیدار با امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه راه اندازی بیمارستان ویژه بانوان اقدامی بسیار مهم و ارزنده است، افزود: شاید برخی افراد نپسندند و از آن با برخی تعابیر نادرست یاد کنند اما چنین بیمارستان هایی در آمریکا، کشورهای اروپایی و استرالیا وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد بیمارستان 500 تختخوابی ویژه بانوان در استان البرز ادامه داد: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم 650 تخت بیمارستانی در استان البرز وجود داشت که در مدت چهار سال این تعداد به یک هزار و 400 تخت افزایش یافت و این بیمارستان نیز تا پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد.

هاشمی اظهار کرد: وزارت بهداشت 50 درصد تامین اعتبار مورد نیاز ساخت بیمارستان ویژه بانوان در تبریز را عهده دار می شود.

وی با تقدیر و تشکر از حمایت های استاندار آذربایجان شرقی، گفت: اقدامات بسیار خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آذربایجان شرقی انجام شده که تعدادی از این اقدامات به الگوی کشوری تبدیل شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تامین سلامت مردم دشوار است ، ادامه داد: باید به فرهنگ، رفتارها و سبک زندگی مردم توجه شود و در این راه، وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند این اقدامات را انجام دهد و کمک سایر نهادها را می طلبد.

وی همچنین از امام جمعه تبریز به دلیل اینکه در خطبه های نماز جمعه و سخنرانی های خود به حوزه سلامت، توجه ویژه ای دارد، تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه تبریز: طب سنتی با نظارت وزارت بهداشت فعال شود 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار با اشاره به ایجاد معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهتر است طب سنتی با نظارت وزارت بهداشت در استان ها فعال شود تا از برخی سو استفاده هایی که از این طب می شود جلوگیری شود. 

حجت الاسلام آل هاشم افزود: تغذیه درست و سالم از دیگر موضوعاتی است که باید توجه بیشتری نسبت به آن شود. 

وی با اشاره به اثرات سوء کودهای شیمیایی مورد استفاده در باغات و مزارع بر سلامتی انسانه گفت: باید از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه ای به این موضوع شود. 

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اقدامات بسیار ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی تبریز در استان ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از مدیریان پرتحرک و جهادی استان است و در هر مقطعی که نیاز به حضور وی باشد در صحنه حضور دارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای پیشبرد اهداف وزات بهداشت در استان با تمام توان تلاش می کند و تمامی امور به خوبی پیگیری می شود.
 
امام جمعه تبریز همچنین از همدلی که در بین ادارات و دستگاه های مختلف استان توسط استاندار آذربایجان شرقی ایجاد شده است، تقدیر و تشکر و کرد. 

وزیر بهداشت عصر امروز پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم افتتاح بخش اورژانس، واحد تی پی ان و بخش تصویربرداری مرکز آموزشی و درمانی الزهرا تبریز شرکت کرد. 

همچنین مجتمع فرهنگی و رفاهی امید، مرکز رصد سلامت و توسعه سازمان مرکزی و کلینیک سطح سه ارجاع دندانپزشکی تبریز با حضور وزیر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ب 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۹:۱۹ ۱۰ تير ۱۳۹۶
در این گونه طرحها که با نام بانوان شکل میگیرد اگر هدف تخریب و یا بهره برداری سیاسی نباشد بسیار مفید خواهد بود چونکه آن مرکز به جهت بانوان بودن ، رشد و ارتقای سلامت بانوان بیشتر مد نظر خواهد بود مخصوصا در مواردی که جامعه به مشکلات سلامت بصورت اپیدمی مواجه گردد.