یک مدرس هنرهای سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استادکاران هنرهای سنتی جایی برای عرضه آثارشان ندارند

استادکاران هنرهای سنتی که به نوعی نقش مروجان و حافظان این هنر‌ها را ایفا می‌کنند، جایی برای عرضه آثارشان ندارند.

مرضیه کمانیان، مدرس هنرهای سنتی در خصوص شرایط فعلی حاکم بر عرصه هنرهای سنتی به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امروزه استادکاران صنایع دستی جایی برای عرضه آثارشان ندارند و در این میان «خیابان ویلا» با تمرکز بر اهداف تجاری یکه‌تازی می‌کند.

وی افزود: در این شرایط است که برخی از استادکاران هنرهای سنتی که در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی دست از کار کشیده‌اند، جذب کشورهایی می‌شوند که با آگاهی از ارزش هنرهای سنتی کشورمان در این عرصه فعالیت می‌کنند.

این مدرس هنرهای سنتی اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی حاکم بر عرصه هنرهای سنتی به نظر می‌رسد که در چند سال آینده چیزی به نام هنرهای سنتی ایران نداشته باشیم. بیان این مبحث به مثابه هشداری برای مسئولان مرتبط با این عرصه و افراد فعال در بخش‌های مختلف هنرهای سنتی است.

یادآور می‌شود؛ معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در سال‌های اخیر با هدف تقویت جایگاه هنرهای سنتی کشور اقدام به فعال کردن یک پژوهشگاه کرده و هنرجویان این رشته را در فضای اداری به کار گرفته است.
 
خاطرنشان می‌شود؛ سپردن کارهای اداری به فعالان عرصه هنرهای سنتی موجب دوری هنرجویان این عرصه از بعد هنری کارشان شده و این امر نتیجه عکسی بر روی جایگاه هنرهای سنتی می‌گذارد.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
علم وهنر را ول کن//اگه اختلاس بلدی بیا جلو
آخرین اخبار