اهواز؛

تکمیل 40 درصد از پروژه های ورزشی نیمه تمام

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ازتکمیل 40درصد پروژه های نیمه تمام تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ افشین حیدری ،مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با اجرای این پروژه ها زیر ساخت های ورزش استان تا چند سال آینده بیمه خواهد بود.

افشین حیدری اظهار کرد: با راه اندازی معاونت ورزشی بانوان در اداره کل، قطعا شاهد رشد و شکوفایی ورزش بانوان خواهیم بود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به این که به واسطه برنامه ششم توسعه طی چند سال آینده در زیرساخت های ورزشی مشکل خاصی نخواهیم داشت و نباید همیشه از نداشتن به حرف زد افزود: بواسطه جذب 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در امر ورزش 620 میلیارد ریال به ورزش خوزستان تزریق خواهد شد که 490 میلیارد آن به بخش زیرساخت های ورزشی مربوط می شود.
 
وی به راه اندازی بخش اقتصادی در ورزش استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه سایر ارگان های استان به غیر از سازمان آب و برق به خوبی امر ورزش نپرداختند و کمتر به تیم داری در رشته های گوناگون پرداختند.
 
حیدری یکی از دغدغه های ورزش بانوان را عدم مجموعه ورزشی اختصاصی دانست و بیان داشت: متاسفانه مجموعه ورزشی حجاب واقع در منطقه گلستان به دلیل ممانعت بنیاد مستضعفان نیمه کاره رها شده است در صورتیکه این مجموعه می تواند کمک بسیاری به ورزش بانوان داشته باشد و بخشی از دغدغه های آنان را برطرف کند.
 
وی به احداث مجموعه های ورزشی تیراندازی، اسب سواری و مدارس تخصصی قایقرانی، گلف و وزنه برداری به همت استاندار خوزستان اشاره کرد و گفت: همچنین راه اندازی خانه کشتی ایذه و اندیمشک و تجهیز اماکن ورزشی استان از دیگر برنامه های در دست اقدام در سال 96 است.
 
در ادامه ناصری نژاد معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 220 هزار ورزشکار در خوزستان وجود دارند که از این تعداد 117 هزار و 186 ورزشکار سازمان یافته مرد و 55 هزار و 380 ورزشکار خانم هستند و 182 هیات فعال بانوان به همراه 36 نایب رییس بانو در استان مشغول فعالیت هستند.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر 200 باشگاه مختص بانوان و 21 پارک بانوان در استان دایر است که متاسفانه بانوان ما کمترین بهره را از این اماکن دارند.
 
وی گفت: همچنین 17 تیم لیگ برتری، 15 تیم لیگ یکی و 7 تیم لیگ دسته دومی در بخش بانوان در استان مشغول فعالیت هستند.
 
ناصری نژاد موانع ورزش بانوان استان را ساختاری و مدیریتی، انسانی و تخصصی، فرهنگی و اجتماع، مالی و امکاناتی دانست و افزود: آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارگان هایی است که می تواند با فرهنگ سازی بین خانواده ها و قرار دادن اماکن موجود نقش به سزایی در رونق ورزش بانوان داشته باشد.
 
در ادامه مدیرکل بانوان استانداری خوزستان گفت: اگر چه 21 مکان ورزشی در استان دایر است اما هیچ یک در اختیار بانوان نیست که جای تامل دارد و اگر بنا است که پارک های بانوان در استان فعال تر شوند باید مسولیت آن ها را بر عهده اداره کل ورزش و جوانان سپرد تا شاهد رونق ورزش بانوان شویم.
 
فرانک موسوی ادامه داد: خلا حضور بانوان در مرکز تصمیم گیری های تاثیرگذار می تواند به نفع بانوان باشد و تا زمانی که بانوان ما در راس امور قرار نداشته باشند نمی توانند مشکلات خود را مطرح کنند.
 
وی در پایان گفت: اگر بخواهیم سهم بانوان در توسعه ورزش افزایش یابد باید به پیشنهادات شورای ورزش استان توجه شود و هر چقدر که ما بتوانیم برای شادابی بانوان تلاش کنیم به نوعی در اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری کرده ایم.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار