اورنگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ؛

راهکار افزایش قدرت خرید مردم/ حمایت از تولید،سفرۀ مردم را پربارتر می‌سازد

محقق و پژوهشگر اقتصادی گفت: ارتقای توانایی و قدرت خرید مردم از محل تولید،روشی مؤثر برای تقویت بنیه اقتصادیِ مردم به شمار می رود.

راهکار افزایش قدرت خرید مردم/ حمایت از تولید،سفره مردم را پربارتر می سازدحمیده اورنگ،کارشناس اقتصادی،در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت تقویت بنیه خریدِ مردم اظهار داشت: سیاست توزیع پول بین عموم مردم، اگرچه خوشایند و مطلوب به نظر می رسد، اما در دراز مدت این سیاست و رویه، محکوم به شکست خواهد بود.

وی افزود: اصل و اساس هدفمندی یارانه ها، اقدام و طرح مثبت و سازنده محسوب می شود، اما متأسفانه فرآیند اجرایی و کیفیت پیاده سازی و عملیاتی نمودن آن با اشکالات و ایراداتی جدی همراه شد.

اورنگ عنوان کرد: برخی گمان می‌کنند صرفاً با پرداخت یارانه، فاصله طبقاتی کم خواهد شد، که البته این نظر دور از واقعیت نیست، اما تاریخ انقضای کوتاه مدتی دارد و بعد از مقطعی، شاهد ظهور و بروز مشکلات عدیده در این چارچوب خواهیم بود.

کارشناس اقتصادی گفت: عدم تخصیص یارانه تولید، یکی از ایرادات جدی هدفمندی یارانه‌ها محسوب می شود که متأسفانه در طول 4 سال گذشته نیز علی‌رغم أاکید و گوشزد نمودن بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی، همچنان با شدت و ضعف هایی شاهد استمرار اشتباهات گذشته هستیم و عدم قطع کامل یارانه افراد ثروتمند از نمونه های آن به شمار می رود.

وی افزود: جالب اینجاست که برخی از مسئولان به وجود درد تأکید کرده و نسخه شفابخش آن را نیز اعلام می کنند، اما مشخص نیست چرا در تأمین الزامات فرآیند درمانی آن‌چنان که انتظار می رود اقدام نمی کنند و می طلبد عزم و جدیت حداکثری در این خصوص لحاظ شود.

اورنگ گفت: یکی از نیازهای جدی اقتصاد کشور به مقوله حمایت از تولید معطوف می شود و قطعاً هر آنچه در تقویت بنیه تولیدی کشور تلاش شود، به تبع قدرت خرید مردم نیز تقویت خواهد شد.

کارشناس اقتصادی گفت: ارتقای ظرفیت های تولید، اشتغال هر چه بیشتر را در پی دارد و به تبع با حصول اشتغال مضاعف، معضل بیکاری و فقر نیز تا حدود بسیاری مرتفع خواهد شد.

وی در خاتمه یادآور شد: حمایت از تولید داخلی یعنی مبارزه با قاچاق و حصول این امر به معنای توسعه فرصت‌های شغلی و البته رقابتی تر شدن فضای تولید برای دستیابی به رضایت مشتری و در این فرآیند و ارتقای کیفی حاصله از آن، صادرات نیز تقویت خواهد شد و مجموعه این مؤلفه‌ها به مثابه حلقه‌های یک زنجیر به هم پیوسته اقتصاد را به سمت و سوی پویایی و بالندگی هدایت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار