کرمان؛

میراث معنوی و ماندگارِ تعزیه در کرمان

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت : این استان از پایگاههای موفق میراث معنوی و ماندگارِ تعزیه است.

میراث معنوی و ماندگارِ تعزیه در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان در پیش بودن پنجمین سوگواره استانی تعزیه در ده‌زیار کرمان در تیرماه امسال ، خاطرنشان کرد: این سوگواره از جمله نمایش های سنتی و آیینی است که در چند سال اخیر به همت و میزبانی مردم دیندار ده زیار و با حضور گروههای متعدد تعزیه خوان به ویژه جوانان ، با هنرمندی و به صورت منظم برگزار می شود.


رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان از فعالان گردشگری دعوت کرد برای حضور گردشگران خارجی در مراسم ده زیار برنامه ریزی و زمینه معرفی بیش از پیش میراث ماندگار تعزیه را به سایر ملل فراهم کنند.


سیاوشی تصریح کرد: هنر تعزیه پیام رسان فرهنگ اسلام و شیعه به دنیاست و امروز با توجه به ثبت جهانی این میراث معنوی لازم است گروه های تعزیه پررنگ تر و گسترده تر در این عرصه حضور داشته باشند.


گفتنی است تعزیه هنر مردمی است و سبب ماندگاری این هنر بی‏ریا همان است که مردم کوچه و بازار همواره به دلسپاری و عشق، در حفظ و نگهداشت این هنر آیینی ، مذهبی که اثرات اجتماعی بالایی در جامعه دارد نیز کوشیده‏اند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.