نایینی: ضعف مدیریت فدراسیون دلیل ناکامی‌هاست/ والیبال برنامه‌ریزی کارشناسانه می‌خواهد

کارشناس والیبال معتقد است دلیل اصلی ناکامی والیبال در لیگ جهانی ضعف در مدیریت فدراسیون است.

اكبر نایینی در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،درباره عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ جهانی ۲۰۱۷ گفت: به اعتقاد من دلیل اصلی حذف تیم ملی از لیگ جهانی و عدم راه‌یابی این تیم به فینال مسابقات، ضعف مدیریت در فدراسیون است.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته و حضور ایران در لیگ جهانی مانند این دوره تیم ملی آغاز بدی داشت. وقتی در سه دوره با سه مربی متفاوت یعنی کواچ، لوزانو و کولاکوویچ با سه شیوه و متد کاری متفاوت، همیشه شاهد نتایج مشابه هستیم، یعنی مشکل جای دیگری است و دلیل نتایج ضعیف سرمربیان نیستند.

نایینی خاطرنشان کرد: در واقع برنامه ریزی غلط برای تیم ملی در همه ابعاد موجب می‌شود هر سال شاهد تکرار نتایج و شیوه حذف به صورت مشابه هم باشیم. در والیبال امروز دنیا که به صورت رالی برگزار می‌شود، کسب پیروزی مقابل یکی دو تیم حتی اگر تیم‌های واقعا قدرتمندی باشند موفقیت محسوب نمی‌شود و اتفاق بزرگی نیست.

وی افزود: امسال بار‌ها پیش آمد تیم‌های پایین جدول موفق به شکست دادن تیم‌های بالای جدول می‌شدند و این اصلا اتفاق غیر طبیعی و خارق‌العاده‌ای محسوب نمی‌شود. در مسابقاتی مانند لیگ جهانی اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید برنامه‌ریزی بررسی شده و کارشناسانه داشته باشیم.

نایینی به برگزاری غیراستاندارد لیگ برتر والیبال اشاره کرد و گفت: این که مسابقات لیگ ما سه ماه قبل از لیگ جهانی تمام می‌شود یک ضعف بزرگ است که باید برطرف شود. خیلی از کشور‌های اروپایی تلاش می‌کنند لیگ‌هایشان را تا نزدیک لیگ جهانی ادامه بدهند تا بازیکنانشان از یک تورنمنت کوچک داخلی با آمادگی بدنی راهی تورنمنتی بزرگ‌تر شوند. این موضوع موجب می‌شود بازیکنان از همان ابتدای مسابقات استارت برای پیروزی بزنند و میخ صعودشان را از همان مسابقات نخست خود بکوبند.

وی ادامه داد: متاسفانه تیم ایران همیشه دو سه مسابقه اول لیگ جهانی بد نتیجه می‌گیرد و بازی خوبی ارائه نمی‌دهد که حاصل آماده نبودن است. مشکل دیگری که تیم ملی ایران امسال هم مانند سال قبل با آن دست به گریبان بود استفاده حداکثری از هشت بازیکن در تمام مسابقات بود.

این کارشناس والیبال در خصوص عملکرد سرمربی جدید تیم ملی گفت: در تمام مدت این تورنمنت، ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، اصرار زیادی داشت که از همین نفرات استفاده کند. آن هم در شرایطی که فدراسیون جهانی والیبال مجوز استفاده از ۱۸ بازیکن را به هر تیم می‌دهد. این ضعف بزرگی است که به اعتقاد من به دلیل خط گرفتن سرمربیان از داخل فدراسیون است. زیرا این موضوع در زمان لوزانو و کواچ هم تکرار شده بود و این یعنی نقش مربیان و متد کاری‌شان در این تصمیم‌گیری چندان حائز اهمیت و موثر نبوده است.

وی افزود: این مشکل نیز باید آسیب‌شناسی شود. پیش از آغاز مسابقات لیگ جهانی، امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی مصاحبه کرد و گفت: ما توانستیم کولاکوویچ را مدیریت کنیم. این یعنی سرمربی اختیار تام ندارد. به اعتقاد من استفاده نکردن کولاکوویچ از بازیکنان جوان‌تر و کم تجربه‌تر که می‌توانستد از لیگ جهانی به عنوان بستری برای کسب تجربه استفاده کنند، موضوعی است که به تصمیم مسئولان فدراسیون برمی‌گردد و ارتباطی به سرمربی ندارد.

نایینی در پایان اظهار کرد: در واقع فدراسیون والیبال نتیجه‌گراست و استفاده کردن از همان بازیکنان قبلی و میدان ندادن زیاد به جوانان سیاست فدراسیون والیبال است نه خواست و شیوه کاری سرمربی. من فکر می‌کنم این مربیانی که به ایران می‌آیند تنها برای پول می‌آیند و طبیعی است که تابع فدراسیون و تصمیماتش باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
با انگیزه کردن بازیکنان جوانی که الآن در تیم ملی هستن ازهر کاری واجب تر است این بازیکناتا الآن هرچی داشتن گذاشتن این نامردیه که انقدرهمه چیو تقصیر بازیکنا بندازیم.همشم اینطور نیس که سرمربی هیچ کاره باشه.بازیکنامون عالین همشون فقط بی انگیزه شدن .داشتن تمرینات کم وهرسال یه سرمربی طبیعیه که این نتیجه به دست بیاد.اگه یه سرمربی خوب و ترجیها ایرانی بیارن وچن سال توی تیم بمونه اتفاقات بهتری رقم میخوره مثل قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
ما یاد نگرفتیم جوان گرایی کنیم یاد نگرفتیم سرویس پرشی بزنیم یاد نگرفتیم دریافت خوب داشته باشیم فقط با جنگندگی میبردیم حالا دیگه پیر شدیم و راحت میبازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
بنظر می آید کولاکویچ شناخت کافی از تیم ندارد لذا دیگران
برای تیم تصمیم می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
بنظر می آید کولاکویچ شناخت کافی از تیم ندارد لذا دیگران
برای تیم تصمیم می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
بنظر اینجانب مقصر اصلی حذف شدن زود هنگام تیم ملی والیبال ما بی تفاوتی وزیر ورزش در درجه اول وسبس بی تفاوتی دیگر مسپولان ورزش ما میباشند. ما نباید فراموش کنیم که بجه های تیم ملی والیبال ما خداپیش تا کنون یکچیزی مشابه معجزه انجام داده اند زیرا در اسرع وقت و بدون هزینه قابل ذکر توانستند خود را در سطح جهانی مطرح نمایند.از آن بس وظیفه مسولین ورزش کشور بوده که از این فرصت کسب شده با مدیریت صحیح بخوبی استفاده شود. کافی است شما یکنظر به وضعیت فوتبال ما بیاندازید که متوجه میشوید بس از ان همه هزینه ووقت کشی تا کنون نتوانسته ایم یک بار هم که شده تیم ملی فوتبال را در قبال این هزینه های میلیاردی در سطح جهان به خوبی مطرح نماپیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
از نظر من فقط باید انگیزه شونو ببرن بالا از لحاظ فنی و تجربه... از تیمای برتر دنیا چیزی کم نداریم...
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
به نظر من اصرار زیاد به استفاده از برخی بازیکنان بلای جان تیم شد. با وجود ضعیف بازی کردن برخی بازیکنان باز شاهد بازی دادن به آنها بودیم. ما دو سه بازیکن خیلی عالی در تیم امید داشتیم که می توانستند به تیم دعوت شوند به نظر من کولاکویچ هم یک مقدار ضعیف عمل کرد با وجود خراب کردن توپ های متعدد در یک بازی توسط برخی بازیکنان باز هیج تغییری در تیم دیده نشد معمولا اختلاف امتیاز در والیبال دو تا سه امتیاز هست که دیدیم برخی بازیکنان چند امتیاز پشت سر هم خراب کردند
Iran (Islamic Republic of)
م ج ی شاهین شهر
۱۷:۳۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
بازیکان ما اول باید ریشهایشان را بزنن بعد خیلی مغرور نباشند وقدیمها برای تازه واردها )«)ژست برتری نگیرند دربازی بحرف سر مربی توجه داشته باشند به قولیخود مختار نباشن بازکنان نباید شفارشی بمیدان بیایند واقعا عاشق باش
Germany
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
چرا
Germany
هدایتی
۱۷:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
به نظر من باید در کنار بازیکنان جوان چند بازیکن با تجربه مثل موسوی و معروف هم باشه تا نتیجه خوبی بدست اورد.
باخت ما در مقابل امریکا برای تعویض نابجای میرزاجانپور بود وگرنه ما از امریکایی ها چرا باید به این اسونی شکست می خوردیم.در بازی با روسیه هم باید بگم بازیکنانمون خیلی خوب بازی کردن ولی نباید همه ی جوانها رو تو زمین برد.این برمیگرده باز به جمله اولم که در کنار چند جوان باید چند بازیکن پیشکسوت باتجربه هم در زمین باشند تا نتیجه طور دیگری رقم بخورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
ما باید به بازیکنای با نشاط با انگیزه میدون بدیم تا یک سرمربی خوب با نیرو و انگیزه اونا بتونه تیم رو از لجن بکشه بیرون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
من یادمه همین بچه ها چه طوری چند ساله قبل از جون مایه میذاشتن،پر انرژی باغیرت...
اما حالا چی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۶:۲۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
هرتیم ورزشی ما که اختیار ازکف مربی کم شده وتصمیم گیرندافراد دیگر شدند وبعضی. بازی کنان با سفارش این وان به تیم ملی راه یافتند ان تیم ورزشی نتیجه نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
ولی به نظر من موسوی و معروف (دوتا از بهترین بازیکنان پر تجربه)باید در کنار جوانتر ها باشند تا نتیجه خوب ارائه دهند.
آخرین اخبار