مراسم معطر سازی و مرمت سنگ حجرالسود +فیلم

در این گزارش تصاویری از مرمت، نظافت و معطر کردن سنگ حجرالسود را مشاهده می‌کنید.

مراسم معطر سازی و مرمت سنگ حجرالسودبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سنگ حجرالسود که در گوشه ای از خانه کعبه تعبیه شده سالیانه سه تا پنج بار به مدت نیم تا دو ساعت طی شش مرحله، نظافت، ترمیم و معطر می‌شود که کسانی که مسئولیت این کار پر فضیلت را بر عهده دارند از سعادت بی نظیری برخوردار هستند.


بنا بر روایاتی که درباره این سنگ سینه به سینه نقل شده در آغاز به سفیدی و روشنی برف بوده اما به مرور زمان که توسط دستهای افراد گناهکار مورد لمس قرار گرفته رنگ آن کم کم به سمت تیرگی و سیاهی تغییر پیدا کرده است که البته این موضوع فقط بر اساس شنیده ها در این گزارش مطرح شده و صحت یا تکذیب آن قطعی نیست.


بر سر پیدایش این سنگ نیز بین نقل کنندگان روایات اختلاف نظرهایی وجود دارد چرا که برخی از آنها بر این باورند که حجرالاسود توسط آدم ابولبشر از بهشت آورده شده یا اینکه پس از خارج شدن او از بهشت به زمین سقوط کرده است، عده ای دیگر نیز اینگونه گفته اند حضرت ابراهیم زمانی که در حال تلاش به منظور پیدا کردن یک سنگ برای استفاده در ساخت خانه کعبه بود ناگهان جبرئیل حجرالسود را در مقابل او قرار داده و اما دسته آخر اعتقادشان بر شهاب سنگ بودن ان  است چرا که در صورت رها شدن روی آب شناور خواهد ماند و زیر آب نخواهد رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
اینا دقیقا دارند چه کاری انجام میدهند؟اصلا ترمیم حجر الاسود یعنی چه؟ مگر شکسته است ؟ این سنگ که در یک قاب فلزی قرار گرفته امکان شکستن ندارد .
آخرین اخبار