مجتهد فاش کرد: توطئه‌چینی عربستان و امارات برای برپایی کودتا در قطر خنثی شد

افشاگر مسائل پشت پرده خاندان آل سعود اعلام کرد عربستان و امارات برای برپایی کودتا در قطر برنامه‌ریزی کرده بودند، اما پس از مداخله غیرمستقیم آمریکا این توطئه به شکست روبرو شد.

مجتهد فاش کرد: توطئه‌چینی عربستان و امارات برای برپایی کودتا در قطر خنثی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، مجتهد، کاربر افشاگر و منتقد معروف عربستانی، فاش کرد که عربستان و امارات برای کودتا در قطر برنامه‌ریزی کرده بودند، اما پس از مداخله آمریکا این طرح لغو شد.

وی فاش کرد در دستگاه‌های اطلاعاتی جزئیات مربوط به کودتا در قطر دست به دست می‌شود. محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان، و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، مقدمات کودتا را فراهم کرده بودند، اما پس از مداخله غیرمستقیم آمریکا مجبور شدند آن را لغو کنند. مجتهد خاطرنشان کرد بن سلمان و بن زاید با توجه به خودپسندی -که به آن مشهورند- گمان می‌کردند که مقدمه چینی‌شان به گونه ایست که مو لای درز آن نمی‌رود، اما این طرح پر از نقص و محکوم به شکست بود.


افشاگر مسائل پشت پرده خاندان آل سعود تاکید کرد قرار بود: این توطئه بلافاصله پس از تصمیم چشم‌پوشی از نیروهای قطر در مرز جنوبی و با بهره‌برداری از ایده بازگشت این نیروها به قطر به عنوان یک عنصر غافلگیرکننده اجرا شود. این طرح اجرا نشد. بر اساس آن، نیروهای قطر چند روز در نجران می‌ماندند. ارتباطشان با قطر قطع می‌شد.


مجتهد خاطرنشان کرد: «در آن دوران نیروهای ویژه سعودی و اماراتی با لباس مشابه نیروهای قطری به قطر اعزام می‌شدند تا این گونه وانمود شود که این نیروها همان نیروهای قطری هستند که به کشورشان بازگشته‌اند و بدین ترتیب داستان اسب تروا شبیه‌سازی شود. قرار بود همزمان با این اقدام، امارات جنگجویان مزدور شرکت بلاک واتر را از طریق دریا پیاده کند، همه مراکز مهم و حیاتی تحت کنترل درآیند و همه نیروهای قطری کنار گذاشته شوند و برای این که این ماموریت به طور طبیعی پایان یابد، قرار بود فردی از آل ثانی که بنا به ادعای آل سعود نسبت به تمیم بن حمد بن خلیفه شایستگی بیشتری برای امیر بودن دارد، گماشته شود.»

وی تاکید کرد: این ایده با وجود آمادگی بسیار، پیش از اجرا و پس از دریافت نشانه‌هایی از آمریکا مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام بی‌پروا، لغو شد.

به نظر می‌رسد این نشانه‌ها نتیجه رصد جزئیات این طرح از سوی سی‌آی‌ای (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) است. بن سلمان و بن زاید روی توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حساب باز کردند، اما به این نکته توجه نکردند که پنتاگون و دیگر موسسات آمریکایی امکان ندارد با چنین اقدامی موافقت کنند.

پنتاگون برای بستن همه درها به روی اجرای این ایده، با نیروهای قطر رزمایش مشترک دریایی و زمینی انجام داد.

 مجتهد فاش کرد: توطئه‌چینی عربستان و امارات برای برپایی کودتا در قطر خنثی شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار