با حضور نعمت زاده و ربیعی صورت گرفت؛

امضا قرارداد احداث کارخانه لاستیک خودرو در زابل

طی مراسمی با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت و وزیر کار،رفاه و امور اجتماعی قرارداد احداث کارخانه تولید لاستیک خودرو به امضا رسید.

امضا قرارداد احداث کارخانه لاستیک خودرو در زابلبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت گسترش صنایع آریاتایر هامون و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مجری این طرح است که شرکت «آریا تایر» هامون به نمایندگی از آن، در این طرح حضور دارد و 100 درصد سهام آن نیز متعلق به ایدرو است.

این واحد تولیدی با طرفیت تولید سالانه ٥٠ هزار تن انواع تایر خودرو(٢٥هزار تن سبک و ٢٥ تن سنگین) با سهامداری صد درصدی سازمان گسترش صنایع تا کنون پیشرفت ١٢ درصدی داشته است.

مدت اجرای این طرح 4 ساله خواهد بود که 3 سال مرحله ساخت و یک سال بهره برداری آزمایشی انجام خواهد شد و پیش بینی می شود برای 1344 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

اولویت اشتغال زایی با مناطق محروم

علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی دراین مراسم گفت: پروژه احداث کارخانه تولید لاستیک یک پروژه چندوجهی بوده و فقط ساخت یک کارخانه دریک استان محروم مدنظر نبوده بلکه در راستای نابرابری ها و عادلانه کردن سهم رشد اقتصادی در کل کشور مورد توجه قرار گرفته است. 

وی افزود: در خصوص اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری، مناطق محروم در اولویت هستند و احداث چنین کارخانه‌هایی سهم استان را در تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد داد. 

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با تأکید بر لزوم اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری بیان کرد: بیش از هزار نفر در این کارخانه به طور مستقیم مشغول خواهند شد و معمولاً پیش بینی می‌شود دو برابر اشتغال مستقیم، شغل غیر مستقیم ایجاد شود و این کارخانه در مرحله اول ساخت و ساز با 800 نفر آغاز به کار خواهد کرد. 

ربیعی ضمن بیان اینکه مطالعه و آمایش استانهای محروم جهت ایجاد اشتغال و شناسایی رسته‌های پرکشش و ظرفیت گردشگری به طور کارشناسی انجام شده است، گفت: معکوس نرخ بیکاری استان سیستان در نظر گرفته شده و طی سالهای آتی چهره استان به لحاظ اشتغال زایی متفاوت خواهد بود.

 توسعه صنعتی در استان سیستان و بلوچستان 

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم احداث کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل اظهار داشت: منطقه سیستان بیش از 5 هزار سال قدمت دارد و احداث این کارخانه اولین واحد بزرگ صنعتی این استان خواهد بود. 

وی با اشاره به سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومانی طی سالهای اخیر گفت: باید کارهای بزرگتری در این منطقه صورت بگیرد که این امر مستلزم تطبیق مسئولان با تغییر اقلیم و شرایط و رشد جمعیت در این استان است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان اینکه در بخش‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان طرح‌های عمرانی و صنعتی مختلفی در حال انجام است، گفت: یک مجتمع بزرگ فولاد در چابهار و یک شهرک پتروشیمی در مکران که ظرفیتی معادل عسلویه دارد، احداث شد و همچنین شرکت بافت بلوچ که نیمه تعطیل بود، مجدداً احیا و فاز اول آن افتتاح شده و ماشین آلات و تجهیزات آن برای تولید مهیا شده است. 

نعمت زاده بیان کرد: مطالعه و کارشناسی طرح کارخانه تولید لاستیک خودرو دو سال به طول انجامید و امروز با کمک و هم‌فکری متولیان، قرارداد احداث آن صورت گرفت و امیدواریم این واحد صنعتی باعث تحول در این منطقه گردد. 

وی در پایان اظهار داشت: تلاش می کنیم تا 50 درصد تولیدات این کارخانه باتوجه به بازارهای هدف در افغانستان و کشورهای همسایه صادر گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار