کرمانشاه؛

کشف 3 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در بازرسی‌های "رمضان"

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از کشف و ضبط سه هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در بازرسی‌های ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امیر کرمی در نشست خبری امروز (31 خرداد) با بیان اینکه حوزه بهداشت محیط وظیفه نظارت و کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان را برعهده دارد، گفت: در سطح استان 200 بازرس بهداشت محیط کار نظارت بر این اماکن را برعهده دارند و در مناسبت‌های خاص از جمله ماه مبارک رمضان این نظارت‌ها تشدید می‌شود.

وی با اشاره به وجود 27 هزار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی، مراکز بین راهی و اماکن عمومی در استان، گفت: بازرسین ما در تمام طول سال نظارت ویژه‌ای بر تمامی این اماکن دارند.

کرمی به تشدید نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: بیش از 12 هزار مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت قنادی‌ها در ماه مبارک رمضان امسال توسط کارشناسان بهداشت محیط استان صورت گرفته است.

وی افزود: در مجموع این بازرسی‌ها بیش از 100 مورد اخطار صادر شده که تعدادی بحرانی و برخی غیربحرانی است.

کرمی اظهار کرد: همچنین 39 واحد متخلف که عمدتا کارگاه‌های قنادی بودند پلمب و صاحبان آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر گروه بهداشت محیط استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع این بازرسی‌ها 3014 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و ضبط شده است.

وی از انجام 672 مورد نمونه‌برداری میکروبی ار منابع و شبکه توزیع آب شهری و روستایی استان نیز خبر داد.

موردی از وجود پنبه و پشم در "حلیم" نداشته ایم

کرمی با اشاره به دریافت تخلفات بهداشتی و گزارشات مردمی در سامانه 190، گفت: در ماه مبارک رمضان عمده شکایات مربوط به حوزه زولبيا و بامیه و حلیم و آش بوده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به ثبت 66 مورد تخلف در این سامانه در ماه مبارک رمضان، گفت: یک مورد شکایت در خصوص وجود پنبه در حلیم داشتیم که تایید نشد و عملا استفاده از پنبه در حلیم شدنی نیست.

کرمی تصریح کرد: با توجه به اخبار منتشر شده در زمینه استفاده از پنبه و پشم در حلیم در رسانه‌ها، با حساسیت ویژه ای این موضوع پیگیری و حتی جلسه اضطراری با اتحادیه کبابی‌ها برگزار شد و با آزمایشات عملی که در حضور ما انجام دادند مشخص شد که استفاده از پنبه در حلیم نشدنی است و گوشت است که برخی مواقع که خوب هم زده شود شبیه پنبه به نظر می‌رسد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار