آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

صدور کارت ویژه حمایت تحصیلی اتباع خارجی از اول تیرماه/ ساز و کار طرح «هدایت تحصیلی» سال آینده تغییر می کند

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بوده که به برخی از این موارد در ادامه اشاره می شود.

صدور کارت ویژه حمایت تحصیلی اتباع خارجی از اول تیرماه/ ساز و کار طرح «هدایت تحصیلی» سال آینده تغییر می کندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدور کارت ویژه حمایت تحصیلی اتباع خارجی از اول تیرماه، تغییر سازوکار طرح هدایت تحصیلی در سال آینده، معوقات حق التدریسی‌ها در انتظار تامین اعتبار، آموزش و پرورش پاسخگوی تأخیر در پرداخت معوقات باشد، طراحی نظام جدید برای طرح رتبه‌بندی معلمان، هزینه دوره‌های ورزشی تابستانی به عهده مناطق است و شرکت در روز قدس حمایت از مظلومان است از جمله رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب می شود.


صدور کارت ویژه حمایت تحصیلی اتباع خارجی از اول تیرماه
سید علی حسینی معاون مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی که 2 گروه را شامل می‌شوند تحت آیین‌نامه جدید با تغییرات مواجه است و افرادی که مدارک هویتی، اقامتی و گذرنامه آنها معتبر بوده، بدون مشکل می‌توانند از نیمه دوم تیر ماه اقدام به ثبت نام کنند که ثبت نام از آنها با مراجعه به مراکز سنجش بهداشتی انجام می‌شود.

حسینی افزود: گروهی که مدارک هویتی آنها کامل نیست باید نسبت به دریافت کارت ویژه حمایت تحصیلی اقدام کنند و از این طریق امکان ثبت‌نام آنها فراهم می‌شود، اما به دلیل آن که صدور کارت حدود 2 تا سه ماه زمان لازم دارد بنابراین افراد مشمول باید از اول تیر ماه برای این مسئله به دفاتر مربوط به اداره اتباع که در کل مناطق کشور وجود دارد، مراجعه کنند.

 

ساز و کار طرح «هدایت تحصیلی» سال آینده تغییر می کند
مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم عنوان کرد:علی رغم انتقاداتی که به این طرح وارد است اما در عمل شاهد حضور بسیاری از دانش آموزان پایه نهم در طرح هدایت تحصیلی هستیم.

وی اظهار کرد: سال آینده با حفظ رویکرد انتخاب آزاداندیشی و آگاهانه تغییراتی در ساز و کار های طرح هدایت تحصیلی اعمال خواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در راستای این تغییرات محتوای آزمون ها، تعداد سوالات، تنوع آزمون ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

آموزش و پرورش پاسخگوی تأخیر در پرداخت معوقات باشد
اسدالله عباسی عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد وضعیت پرداخت حقوق حق ‌التدریسی‌ها و پیگیری این مسئله اظهار کرد: معوقات این گروه از معلمان مدت زیادی است که پرداخت نشده و آموزش و پرورش باید هرچه زودتر نسبت به واریز این معوقات اقدام کنند.

وی ادامه داد: پیگیر این مسئله هستیم تا قبل از پایان خرداد ماه تسویه معوقات حق‌التدریسی انجام شود و این مسئله حق فرهنگیان است که همواره از وزیر آموزش و پرورش برای این مسئله مطالبه داشتیم.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش باید پاسخگوی این تأخیر باشد و دلیل آن را به طور شفاف بیان کند تا مجلس بتواند این مسئله را هر چه زودتر بر طرف کند.

 

معوقات حق التدریسی‌ها در انتظار تامین اعتبار
علی الهیار ترکمن رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص وضعیت پرداخت حق الزحمه امتحانات معلمان اظهار کرد: مبلغ ۹۷ میلیارد تومان اعتبار حق الزحمه معلمان در روز یکشنبه به آموزش و پرورش و خزانه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این تامین اعتبار ازسوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آموزش و پروش باید سایر مراحل اداری این کار از جمله توزیع استانی و واریز به حساب معلمان را در دستور کار خود قرار دهد و سازمان مدیریت در حوزه وظایف خود فعالیت را انجام داده است.

وی یادآور شد: هنوز این تامین اعتبار برای پرداخت این معوقات انجام نشده بنابراین نمی‌توان تاریخ دقیقی برای این امر مشخص کرد.

 

طراحی نظام جدید برای طرح رتبه‌بندی معلمان
احمد عابدینی معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در مورد وضعیت رتبه بندی معلمان و تغییرات در این زمینه اظهار کرد: نظام خاصی بر مبنای فعالیت‌های معلمین طراحی شده که بر اساس این نظام جدید مبتنی بر شاخص‌ تعیین شده معلمان از حقوق و مزایای بهتری برخوردار خواهند شد

وی ادامه داد: نظام رتبه‌بندی که تاکنون اجرایی شده بر اساس قانون مدیریت کشوری بوده اما در نظام جدیدی که طراحی آن را در دستور کار داریم شاخص‌هایی متفاوت در نظر گرفته شده است.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: الگوی شایستگی محوری در نظام جدید مورد توجه قرار گرفته علاوه بر آن سطح سواد تلاش و تجربه معلمان از امتیازات بالاتری نسبت به نظام قبلی برخوردار است.

 

شرکت در روز قدس حمایت از مظلومان است
حجت‌الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در خصوص اهمیت روز قدس و شرکت جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجو معلمان در این راهپیمایی عنوان کرد: روز قدس یکی از فرصت‌های بسیار مناسبی است که بر اساس اصل مهم برگشت‌ناپذیری وحدت جهان اسلام باید به آن توجه کنیم همچنین فرصت مغتنمی است برای کشورهای اسلامی است تا موضع خود را نسبت به قدس و فلسطین شفاف کنند.

وی با بیان اینکه روز قدس برای دفاع از مظلومیان بهترین فرصت است گفت: با حضور پرشور در این راهپیمایی وظیفه اصلی خود را برای حمایت از فلسطینیان و برادران دینی خود انجام می‌دهیم و این اقدام لرزه‌ای بر تن دشمنان است.

دادگر یادآور شد: اقدام اخیر سپاه این لرزه را برای دشمنان ایجاد کرد و حضور بانشاط در راهپیمایی فردا با حضور تمامی اقشار جامعه بویژه دانشگاهیان تاکیدی بر وحدت جامعه و مقابله با دشمن است.

 

هزینه دوره‌های ورزشی تابستانی به عهده مناطق است
مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مورد روند برگزاری کلاس‌های تابستانی دانش آموزان و ساماندهی آن اظهار کرد: شرایط مالی برای برگزاری دوره‌های ورزشی تابستانی از سوی میزبانان مسابقات و دوره‌ها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مسابقات و دوره‌های ورزشی متعددی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده هر منطقه متناسب با شرایط میزبانی و برگزاری این برنامه‌ها میزان شهریه را اعلام می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان علاوه بر مسابقات در قالب کانو‌ن‌های درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای انجام می‌شود و تمام اختیارات برای برگزاری به استان‌ها واگذار شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار