اردبیل؛

اشتغالزایی برای دانش آموختگان دانشگاهی در استان نیازمند ایجاد ظرفیت است

استاندار اردبیل گفت: اشتغالزایی برای دانش آموختگان دانشگاهی در استان نیازمند ایجاد ظرفیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: باید برای استفاده از استعدادهای بومی در راستای توسعه استان و ایجاد اشتغال برنامه ریزی شود.

وی بیان کرد: شاه کلید توسعه استان تغییر دیدگاه نسبت به ظرفیت های بومی است که باید با بها دادن به امکانات بومی و تولید استانی این تغییر دیدگاه انجام گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش های انجام گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اشتغالزایی در این بخش افزود: اشتغالزایی در حوزه نرم افزاری سودآوری زیادی داشته و لازم است تحصیل کرده های این بخش با ارائه طرح هایی نسبت به گسترش اشتغال در این بخش تلاش کنند.

خدابخش از تلاش در راستای حمایت از کارآفرینان این حوزه خبر داد و گفت: این کارآفرینان نیاز به حمایت مالی ندارد و همکاری دستگاه های دولتی و دانشگاهی با این حوزه می تواند به اشتغالزایی چندین هزار تحصیل کرده استانی در این زمینه کمک کند.

وی افزود: کارآفرینان حوزه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص تولید فضاهای کسب و کار اینترنتی و شتاب دهنده به فعالیت های دستگاه های اجرایی برنامه تدوین می کنند که لازم است دستگاه های اجرایی از این ظرفیت ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از بخش هایی که فعالان حوزه فضای مجازی می توانند در آن ورود یابند، بازاریابی در فضاهای مجازی برای تولیدات صنایع دستی استان است.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.