چمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

باغ کتاب قطب فرهنگی قوی برای شهر تهران است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باغ کتاب می تواند یک مرکز و قطب فرهنگی قوی برای شهر تهران باشد و بر فرهنگ کتابخوانی مردم شهر تهران تاثیرگذار باشد.

باغ کتاب قطب فرهنگی قوی برای شهر تهران استمهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت باغ کتاب شهر تهران اظهار داشت: این باغ بیش از 60 هزار متر مربع مساحت دارد و در آینده نزدیک به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: باغ کتاب در تپه‌های عباس آباد بین کتابخانه ملی و باغ موزه دفاع مقدس واقع شده و بزرگترین مجموعه نمایشگاه دایمی کتاب جهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر اقدامات عمرانی باغ کتاب شهر تهران به اتمام رسیده و هم اکنون نیز در حال فعالیت است اما قرار شده تا به زودی به صورت رسمی افتتاح شود.

چمران با بیان اینکه این باغ به مزایده گذاشته شده بود، تصریح کرد: طرح این باغ بعد از مزایده اجرایی شد، چراکه می تواند یک مرکز و قطب فرهنگی قوی برای شهر تهران باشد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری کتاب بر فرهنگ جامعه تصریح کرد: هر چقدر کتاب بر فرهنگ جامعه موثر است این مجموعه هم می تواند بر فرهنگ عمومی مردم شهر تهران تاثیرگذار باشد.

گفتنی است؛ وسعت باغ کتاب شهر تهران ۱۱۰ هزار متر مربع است که ۶۵ هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.فضای داخلی باغ کتاب شهر تهران شامل ۱۶ سالن نمایشگاهی هر یک به مساحت ۲هزار متر مربع و در 2 طبقه بنا شده است. قرار است باغ کتاب شهر تهران پس از تکمیل، به عنوان یک نمایشگاه دایمی کتاب در 4 فصل سال به نمایش و ارایه کتاب بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار