آتش سوزی در نخلستان بندان دهسلم شهرستان نهبندان مهار شد

فرماندار نهبندان گفت: آتش سوزی در نخلستان بندان دهسلم این شهرستان که عصر دیروز(سه شنبه) شروع شده بود، شب گذشته مهار شد .

آتش سوزی در نخلستان بندان دهسلم شهرستان نهبندان مهار شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اصغر نظافت فرماندار نهبندان اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید در منطقه هم اکنون ۲ گروه آتش نشانی با چهار دستگاه تانکر آب برای پیشگیری از آتش سوزی در منطقه مستقر است.


وی تاکید کرد: تاکنون از گروه‌های مستقر در منطقه گزارشی از حریق احتمالی دریافت نشده است.


وی همچنین از فرمانداران شهرستان‌های زابل و نیمروز از توابع استان سیستان و بلوچستان برای همکاری در کنترل آتش سوزی در نخلستان بندان دهسلم قدردانی کرد و گفت: پس از درخواست کمک بلافاصله تعدادی تانکر‌های آبرسانی و نیز ماشین آلات شهرداری این شهرستان‌ها به محل آتش سوزی در نهبندان اعزام شد.


همچنین سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی در تماس با فرماندار نهبندان تاکید کرد تا مهار آتس سوزی اعضای کمیته بحران شهرستان، در منطقه حضور داشته باشند.


سید ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عصر سه شنبه گفته بود: بخشی از نخلستان «بندان» دهستان دهسلم از توابع شهرستان نهبندان، ساعت ۱۶ آتش سوزی مختصری رخ داد و با توجه به سرعت وزش باد، حریق گسترش یافت.


وی اضافه کرد: ارتفاع درختان نخل منطقه به ۲۰ متر می‌رسد و به دلیل وزش باد و نیز ارتفاع درختان آتش سوزی به نخل‌های مجاور سرایت کرد و حریق گسترش یافت.


وی تاکید کرد: تانکر‌های آبرسانی اداره‌های مختلف شهرستان نهبندان بسیج شدند و با توجه به حجم آتش سوزی منطقه از مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان درخواست کمک شد.


میرجلیلی یادآور شده بود: با توجه به سرعت بالای باد در منطقه، کار اطفای حریق تا حدودی دچار مشکل شد و انتظار می‌رود تا ۲، سه ساعت آینده آتش سوزی مهار شود.


به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی پس از مهار آتش سوزی، گروه‌های برآورد خسارت روز چهارشنبه به منطقه اعزام می‌شوند.
نخلستان دهسلم نهبندان با قدمت ۲۰۰ ساله، اردیبهشت ماه سال ۹۵ به شماره ۳۱۲ در فهرست آثار طبیعی - ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

نخلستان دهسلم نهبندان خراسان جنوبی دچار حریق شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۹۶
سلام روستای بندان خود مرکز دهستان است و جزء دهستان دهسلم نمی باشد