بجنورد؛

مصالحه 85 درصدی پرونده ها درکلانتری های خراسان‌‌‌‌‌‌‌‌شمالی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از مصالحه 85 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری ها در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، سرهنگ حیدر اقبالی مطلق معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی گفت : واحد های مشاوره و مدد کاری علاوه بر کاهش بار پرونده های قضائی نقش انکار ناپذیری در کاهش آسیب ها و جرایم اجتماعی دارند .

وی افزود: با توجه به توانایی مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری های سطح استان از ابتدای سال جاری تعداد پرونده های ارجاعی به دایره مددکاری کلانتری ها 558 فقره بوده که تعداد 491 پرونده به مصالحه و سازش ختم شده است و این نشان دهنده مصالحه 85 درصد از پرونده های ارجاعی  است .

سرهنگ اقبالی با اشاره به مراجعه 383 نفر به مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: در زمینه های روانشناختی، خانوادگی، فردی، ازدواج، حقوقی و انتظامی به مراجعان خدمات مشاوره ای ارائه شده است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به برگزاری 40 جلسه مشاوره فعال در استان طی این مدت، افزود: یک هزارو 872 نفر در این دوره ها از آموزش های مشاوره ای برخوردار شدند  اقبالی مطلق برگزاری جلسات آموزش بهداشت روان برای کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها، اعزام واحد های سیار مشاوره به مناطق حاشیه شهر را از دیگر ماموریت های مرکز مشاوره استان برشمرد.

وی گفت: در راستای تعاملات این مرکز با مراکز مشاوره خصوصی مرکز استان، خدمات مشاوره ای پیش از ازدواج و مشاوره فردی به زوج های جوان با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.