رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران:

تحصیل مهاجران افغانستانی برای دانش‌آموزان ایرانی محدودیتی ایجاد نمی‌کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران گفت: در صورتی باید به دریافت اخذ وجه از این اتباع در مدارس دولتی اقدام شود که حضور آن‌ها سبب محدود شدن امکانات دانش‌آموزان ایرانی باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران: تحصیل مهاجران افغانستانی برای دانش‌آموزان ایرانی محدودیتی ایجاد نمی‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد مهدی زاهدی» نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ایران تحصیل رایگان اتباع خارجی به‌ویژه افغان‌ها را ضروری دانست و گفت: در پی دستور مقام معظم رهبری ایران وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمامی فرزندان افغان‌ها مشمول تحصیل رایگان در مدارس سراسر ایران را ثبت نام کند.

وی افزود: مسئولان امنیتی وزارت کشور و نیروی انتظامی ایران باید اتباع خارجی غیرمجاز را سامان‌دهی کنند، چراکه وضعیت ایجاد شده توسط این اتباع برای امنیت، اقتصاد، کسب و کار و حتی مسائل اجتماعی، بهداشتی و آموزشی نگران کننده است.

ساماندهی ورود و خروج اتباع از مرزهای ایران

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت ساماندهی و کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه از مرزهای ایران، افزود: درصورتی باید به دریافت اخذ وجه از این اتباع در مدارس دولتی اقدام شود که حضور آن‌ها سبب محدود شدن امکانات دانش‌آموزان ایرانی شده باشد، اما تاکنون تحصیل افغان‌ها و اتباع دیگر کشورها چنین مشکلی را ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه به‎عنوان کشوری اسلامی که مهاجران را پذیرفته، نسبت به اتباع افغانستانی متعهد هستیم به مدیران مدارس سراسر ایران توصیه کرد؛ بدون هیچ مشکلی دانش‌آموزان افغانستانی در سراسر ایران را ثبت‌نام کنند.

تحصیل بستر انتقال فرهنگ ایران به مهاجران

زاهدی با بیان اینکه کشور اسلامی ایران باید با در پیش گرفتن منش اسلامی و اخلاقی از کودکان جنگ‌زده و آواره حمایت کند، افزود: به‌یقین چنین سرمایه‌گذاری نمی‌تواند برای ایران بی‌نتیجه باشد چراکه تاثیرپذیری فرهنگی این مهاجران از اهداف نظام را به دنبال داشته و در ادامه فضای امن‌تری در منطقه ایجاد خواهد شد.

خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تحصیل را بستر انتقال فرهنگ ایران به مهاجران دانست.

انتهای پیام/

تحصیل بستری برای انتقال فرهنگ ایران به مهاجران است

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار