یزدانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

ورود تک رشته ای‌ها به عرصه سلامت، نیاز کشور یا افت خدمات؟

معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ ورود تک رشته ای‌ها به علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و مثلا هوشبری را به حوزه بیهوشی سبب افت کیفیت خدمات در این عرصه‌ها عنوان کرد.

ورود تک رشته ای‌ها به عرصه سلامت، نیاز کشور یا افت خدمات؟علی یزدانی معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اعتراض پاتولوژیست‌ها، به برقراری عدالت رشته‌ای برای تاسیس آزمایشگاه‌ها اظهار کرد: وقتی تقاضا برای ارائه خدمات بیشتر باشد باید سطح توقعات را پایین آورده و اصرار به این امر نداشته باشیم که حتما PHD یک رشته باید حق تاسیس یک آزمایشگاه یا ارائه یک خدمت را داشته باشد.

وی افزود: اگر چه باید شان و منزلت فارغ التحصیلان هر رشته حفظ شده و منافع اقتصادی آنان تامین شود، اما ورود تک رشته ای‌ها به حوزه‌هایی مانند علوم آزمایشگاه یا بیهوشی باید تحت نظر متخصصان همان رشته که سال‌ها در آن حوزه فعالیت داشته اند، باشد.

 به گفته معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ، اعتراض تک رشته ای‌ها برای ورود به عرصه سلامت و گرفتن مجوز برای تاسیس آزمایشگاه و فعالیت در این حیطه سبب افت کیفیت خدمات می‌شود.

 یزدانی تصریح کرد: باید نیازسنجی‌های لازم انجام شود تا علاوه بر اجرای قانون کیفیت خدمات به واسطه ورود افراد غیرمتخصص در برخی حوزه‌ها کاهش نیافته و مردم متضرر نشوند.

 وی یادآور شد: ورود تک رشته ای‌ها به عرصه سلامت برای فعالیت مجزا صدمات زیادی را به آزمایشگاه‌ها و افرادی که سال‌ها در این حوزه فعالیت کردند وارد می‌کند، در حالی که باید شان و منزلت هر یک از رشته‌ها و جایگاه شغلی آن‌ها با توجه به نیاز کشور در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.