حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت واگذاری واردات کود به بخش خصوصی/ چه میزان کود تاریخ گذشته در انبارها موجود است؟

رئیس انجمن وارد کنندگان و تولیدکنندگان کود و سم گفت:تامین تولید، واردات و توزیع کود باید به بخش خصوصی واگذار شود تا شرایط خاک اراضی بهبود یابد.

ضرورت واگذاری واردات کود به بخش خصوصی/ چه میزان کود تاریخ گذشته در انبارها موجود است؟مهدی حسینی رئیس انجمن واردکنندگان وتولیدکنندگان کود و سم در گفتگو با خبرنگار   صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آخرین وضعیت واردکودهای فسفات و تک عنصری اظهار داشت: علی رغم آنکه در مزارع و اراضی خاک فقیر است اما شرکت خدمات حمایتی همچنان به واردات و توزیع کودهای شیمیایی تک عنصری ادامه می دهند و به هیچ وجه حاضر نیست که مدیریت این حوزه را به بخش خصوصی واگذار نماید.

وی با اشاره به اینکه کودهای شیمیایی تک عنصری پاسخگوی نیاز گیاه نیست، افزود: با توجه به آنکه کشاورزان کودهای مناسب خاک و گیاه در اختیار ندارند به ناچار از کودهای تک عنصری که شرکت خدمات حمایتی توزیع می نمایند، به زمین و گیاه می دهند.

حسینی با انتقاد از روش توزیع نامناسب کود شیمیایی گفت: برای تعیین نوع میزان باید خاک مورد آزماشی قرار گیرد و پس از تعیین و تشخیص نیازهای زمین نوع کود مورد نظر تعیین شود.

به گفته وی براساس اصل 44 شرکت خدمات حمایتی مشمول واگذاری به بخش خصوصی است که این امر تا کنون اجرا نشده است.

رئیس انجمن وارد کنندگان و تولیدکنندگان کود و سم ادامه داد: تامین تولید، واردات و توزیع کود باید به بخش خصوصی واگذار شود تا شرایط خاک اراضی بهبود یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد کودهای موجود در بازار سلامت هستند، بیان کرد: تمامی کودهایی که از سوی  موسسه تحقیقات آب و خاک آزمایش و ثبت شدند از سلامت کافی برخوردارند و تنها کودهای که مجوز لازم از موسسه تحقیقات دریافت نکردند و به عبارتی قاچاق هستند فاقد سلامت هستند.

حسینی در خصوص کودهای تاریخ گذشته موجود در انبارها تصریح کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان کودهای شیمیایی تاریخ گذشته موجود در انبارها در دسترس نیست.

انتهای پیام/

دولت در تامین و توزیع کود شیمیایی دخالت نکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار