در دولت ۳۰ تشکل غیر دولتی در روستا‌ها ایجاد شد و امسال سیاست هر روستای بزرگ حداقل یک تشکل غیردولتی را پیگیری می‌نمائیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدسید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه هیأت نظارت بر امور تأسیس و فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد استان گفت: در دولت ۳۰ تشکل غیر دولتی در روستا‌ها ایجاد شد و امسال سیاست هر روستای بزرگ حداقل یک تشکل غیردولتی را پیگیری می‌نمائیم.


وی افزود: این سیاست نشکیل تشکل‌های غیر دولتی در روستا‌ها در راستای سیاست‌های ۱۰ گانه ساماندهی و رشد کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد و یکی از این سیاست هایعنی توسعه جغرافیای این سازمانهاست.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در سال جاری ۲۰ درصد رشد جغرافیایی سمن هارا مورد نظر قرار خواهیم داد.


حسینی راه اندازی خانه جوان، پارلمان مشورتی بانوان، خانه تشکل‌های غیردولتی را از دیگر سیاست‌های ساختاری که در حال دنبال است دانشت وافزود: طرح تعامل نظام‌مند تشکل‌های غیردولتی با بخش‌های عمومی و دولتی سیاست راهبردی دیگری است که در سال جاری با ۲۰ درصد رشد هدف گذاری شده است.


وی ادامه داد: دولت با توجه به سیاست رشد کمی سازمان‌های مردم نهاد این سازمان‌ها در استان از ۵۴۰ سازمان به ۹۳۹ سازمان افزایش یافته است که این نشانگر رشد ۷۳.۸ درصدی این سازمان‌ها بوده است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: به عبارتی نزدیک به ۴۰۰ تشکل غیردولتی در دوره اول دولت  در استان خراسان رضوی تأسیس و راه اندازی شده است و در سال جاری رشد ۱۵ درصدی پیش بینی و هدف گذاری شده است.


حسینی افزود: محور‌های فعالیت این تشکل‌ها از ۵ محور به بیش از ۲۰ محور افزایش یافته است به عبارتی از حیث تقدیم محور فعالیت مبتنی بر نیاز‌های روز جامعه نیز رشد داشته ایم.


وی ادامه داد: در کنار این سیاست ها، توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی نیز پیگیری شده است که بر اساس این سیاست آموزش تشکل‌های غیردولتی از ۷۲۰ نفر در ساعت در سال ۹۲ در این دولت به ۱۰ هزار ساعت افزایش یافته است و برای سال جاری ۶ هزار ساعت نفر آموزش پیش بینی و هدف گذاری شده است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی شبکه سازی سمن‌ها از دیگر سیاست‌های راهبردی دانست و گفت: امسال ۸ شبکه تشکل‌های غیردولتی ایجاد خواهد شد که این اقدام به هم افزایی و تقویت کمی و کیفی سمن‌ها کمک خواهد نمود.


در این جلسه با تأسیس ۹ تشکل غیردولتی موافقت شد که این تشکل‌ها عموما در قلمرو بهداشت و سلامت، مسائل فرهنگ مسجد محور، حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کمک به آموزش بازماندگان از تحصیل و گردشگری فعالیت خواهند نمود.


انتهای پیام// ز.‌ی

 

برگزاری جلسه هیأت نظارت بر امور تأسیس و فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.