افتتاح مسجدی مختلط در آلمان صدای اردوغان را درآورد +فیلم

در شهر گوته آلمان مسجدی افتتاح شده است که در آن زنان و مردان در کنار هم و به‌طور مختلط نماز برپا می‌کنند و حتی زنان می‌توانند پیش نماز باشند.

اعتراض اردوغان به افتتاح مسجد مختلط در آلمان +فیلم به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از افتتاح مسجدی مختلط در آلمان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواستار تعطیلی آن شد. این مسجد که با ادعای لیبرال اسلامی در گوته آلمان افتتاح شده است فضایی کاملا متفاوت با مساجد دیگر مسلمانان دارد. اولین تفاوت این مسجد حضور مختلط زنان و مردان است که شانه به شانه یکدیگر صفوف نماز را تشکیل می‌دهند.

در این مسجد زنان می‌توانند بدون حجاب به نماز بایستند، مکبر و یا پیش نماز باشند. در ویدئویی که از این مسجد منتشر شده یک پیش نماز زن و مرد در کنار هم نماز را به جماعت اقامه می‌کنند. خانم سیران اتش، حقوقدان اهل ترکیه که در تاسیس این مسجد نیز نقش داشته می‌گوید هدف اصلی از ایجاد چنین فضایی، اجرای شعار تساوی و برابری زن و مرد است. او معتقد است نباید بین انسانها هیچ تفاوتی باشد بنابراین ورود همجنسگراها، سکولارها و شیعه و سنی به این مسجد آزاد است.

نام این مسجد "ابن رشد" است که یکی از دانشمندان اسلامی در سده‌های گذشته بوده است. دولت ترکیه معتقد است فتح‌الله گولن از مخالفان ترک‌تبار مقیم آمریکا در تاسیس مسجد ابن رشد دست داشته از اینرو اردوغان از دولت آلمان خواسته این مسجد را تعطیل کند. بنیاد دیانت ترکیه نیز اعتراض خود را از راه‌اندازی چنین مکانی اعلام کرده و گفته است قوانین مورد اجرا در این مسجد اصول اسلام را نقض می‌کند.

لازم به ذکر است دولت آلمان هنوز پاسخی به اردوغان نداده است.

 
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۱۲:۰۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای تحریف دین اسلام همه کاری می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
از نشانه های آخرالزمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
خدا خودش رحم کنه دنیا داره به چه سمتی پیش میره اخرش خدا مسجدو رو سرشون خراب میکنه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۶
یکی از احکام بسیار مهم اسلام حفظ حجاب است