مشهد؛

سیاست‌های جمعیتی کشور امری بسیار مهم و راهبردی است

مهم‌ترین شاخص‌های افزایش نرخ جمعیت توجه به مقوله‌های بهداشت و درمان، اشتغال، مدیریت مهاجرت و رفع موانع ازدواج است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد سید جواد حسینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در نشست شورای راهبردی جمعیت خراسان رضوی گفت::سیاست‌های جمعیتی کشورامری بسیار مهم وراهبردی است و باید با تحلیل وضعیت وآهنگ تغییرات جمعیتی وکار کارشناسی نسبت به ارائه طرح‌های پیشنهادی در سطح ملی و برنامه‌های عملیاتی استانی اقدام شود.

وی برلزوم برنامه ریزی اصولی و اجرای هدفمند این برنامه‌ها با رویکرد افزایش جمعیت به بیش از سطح جانشینی تاکید کرد و افزود:مهم‌ترین شاخص‌های افزایش نرخ جمعیت توجه به مقوله‌های بهداشت و درمان، اشتغال، مدیریت مهاجرت و رفع موانع ازدواج است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به هشدار‌های مقام معظم رهبری در رابطه با کاهش نرخ جمعیت، گفت: هشدار‌های مقام معظم رهبری محرکی در جامعه بود و مسئولین را موظف کرد که به این موضوع توجه بیشتر پیدا کنند.

حسینی با اشاره به تدوین سند راهبردی جمعیت در شورای برنامه ریزی افزود: اقدامات صورت گرفته در خصوص این سند باید با اقدامات این شورا تلفیق گردد و به عنوان یک سند بالادستی به تصویب برسد تا در دستور کار تک تک دستگاه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام//ف. ج

 

برگزاری نشست شورای راهبردی جمعیت خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار